Majomkenyérfákra hasonlítanak a jövő légitaxi leszállóhelyei

2021 / 03 / 22 / Bobák Zsófia
Majomkenyérfákra hasonlítanak a jövő légitaxi leszállóhelyei
A drónok számára készülő állomások egészen különleges formákat is felvehetnek, az olasz építészek például valódi fákhoz hasonló vertiportokat vizionizálnak, melyek beleolvadnak a természetbe.

A drónokkal való közlekedés megreformálhatja az elkövetkező évtizedek személyszállítási piacát, segítségükkel a városokban a dugók megkerülésével sokkal gyorsabban lehet majd elérni a céljukat az utazóknak. Bár a jövőben játszódó sci-fik szerves részei a cyberpunk városok felhőkarcolói között manőverező repülő autók, de a valóságban még csak most kezd beindulni a városokban is használható repülő személyszállító eszközök gyártása, attól még távol állunk, hogy megszokott látvány legyen a légi közlekedés az utcák felett.

A repülő autók helyett pedig a drónok fogják uralni ezt a területet, vagyis automata, elektromos járművek szállítanak majd minket, ahelyett, hogy saját autókkal járhatnánk a légtérben.

Első körben a légitaxi intézménye fogja megalapozni a drónos közlekedést a városokban és városok között, és sok cég már egészen közeli időpontra teszi ennek kezdetét: az Uber 2023-ra becsüli a légitaxi szolgáltatás indulását, a Hyundai is megkezdte a drónok gyártását és az EHang is kiszállította negyven modelljét tesztelésre a leendő vásárlók számára. A drónoknak azonban, bármilyen kis helyen is képesek landolni, szükségük lesz elkülönített leszállóhelyekre. Amíg nem épül ki az erre megfelelő infrastruktúra, addig a hatékony légiközlekedés sem indulhat el.

"Nem tudsz leszállni és felszállni egy vonatra, hacsak el nem jutsz egy állomásra, ezért a földi infrastruktúra kiépítése abszolúte kulcsfontosságú."

- mondta Ricky Sandhu, az Urban Air-Port alapítója a Reutersnek januárban. Az Urban Air-Port lesz a Hyundai első demonstrációs VTOL repülőtere, ahonnan a drónok indulhatnak majd útjukra és érkezhetnek vissza. A vertiport, amelyről mi is beszámoltunk, Angliában épül meg, a tervek szerint novemberben nyitja meg kapuit.

A legideálisabb leszállópálya a drónok számára azonban a magasban kialakított vertiport, mivel ezeken a tornyokon landolva nem zavarják a földi forgalmat és így sokkal kényelmesebben lehet az utasok be-, és kiszállását intézni. Valamikor a távoli jövőben akár a lakóházak erkélyén is ki lehet majd alakítani mini-állomásokat, de egyelőre a tervek még inkább a csomópontok kialakítására fókuszálnak, amelyek akár több funkciónak is megfelelhetnek egyszerre, a taxik befogadása mellett.

Az olasz építésziroda, a Giancarlo Zema Design Group elképzelése is a multifunkcionális reptér ötletén alapul: a harminc méter magas tornyok tetején több leszállóhely is helyet kap, alatta pedig éttermet alakítanak ki, amely 360 fokos panorámakilátást nyújt a környező tájra. Az utasokat a közepén elhelyezkedő lift fogja szállítani a földszintre, az építmény pedig teljes egészében a fenntartható építészet elvei alapján valósul meg, vagyis a torony anyaga részben fából lesz, napelemek termelik az energiát és növényzetet is telepítenek a tetőre. A VTOL járműveket így tiszta energiával lehet majd tölteni, a napelemek nagyjából napi 300 kW energiát tudnak majd előállítani.

A tornyok speciális alakja az afrikai majomkenyérfákra hasonlít, ezek azok a speciális külsejű, ikonikus, belül üreges fák, melyeket, a legendák szerint, régen időnként akár börtönnek is használtak. A vertiportok, melyek a majomkenyérfa után a Baobab nevet kapták, az EHang számára készülnek majd, de az építésziroda még csak a látványterveket vázolta, egyelőre nem lehet tudni, mikorra és pontosan hol épülnek meg a leszállóhelyek.

(Fotó: EHang)

További cikkek a témában:

Ilyen lesz a taxidroszt, amit légitaxiknak építenek Egy brit startup a Hyundai és a brit kormány támogatásával tervezi a jövő nagyvárosi légitaxi-kikötőjét.
Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.
Végre egy kézzelfogható terv arra, hogyan fog működni a városon belüli légi közlekedés Eddig nem sok kézzelfogható infót hallhattunk arról, hogyan nézhetne ki a légitaxik szabályozása, ám az elmúlt hetekben Dél-Korea bemutatta a saját hosszútávú terveit arra, hogyan tervezi üzleti alapokra helyezni a városi légi közlekedést.


Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
„Ha a fényt ilyen hatékonyan és dinamikusan tudjuk irányítani, akkor gyakorlatilag bármit megtehetünk vele.”
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Furán hangzik, pedig igaz.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.