2021 januárjában arról írtunk a Rakétán, hogy a redmondi szoftveróriás is beszállt a Cruise befektetői közé, tavasszal pedig már Dubaj koronahercege beszélt arról, hogy az USA után először náluk lesznek elérhetőek az Originek. Ezek a sajátos formájú, egy autó és egy sífelvonó-fülke között félúton elhelyezkedő kocsik azonban, mivel nem rendelkeznek sem sofőrrel, sem pedálokkal, sem kormánykerékkel, csak egy külön engedély birtokában készülhetnek el Detroitban. Vagyis hiába teszteli, már fizetős szolgáltatásként, az anyacég Cruise a robottaxi-szolgáltatását, a flottájuk csak átalakított hagyományos autókból állhat - ráadásul a helyiek egy részének nem tetszik a városi környezetben néha zavarba jövő, a forgalmat akadályozó technológia.
"Napok kérdése" és kiegészülhet a flotta az Originekkel, már ami az engedélyt illeti,
legalábbis ezt nyilatkozta Kyle Vogt vezérigazgató a The Verge cikke szerint. Az USA közúti közlekedésbiztonsági hatósága (NHTSA) ugyanis kivételt kell, hogy tegyen az Originnel, hiszen a szövetségi biztonsági előírások kikötik, hogy egy autóban pedálnak és kormánynak kell lennie. Évente kétezer-ötszáz ilyen kivételt tehetnek, amit fel terveznek emelni huszonötezerre, de ehhez a törvényhozók engedélye szükséges. Ám míg Vogt egy befektetői konferenciahíváson azt mondta, hogy "bármelyik nap" rábólinthat a hatóság a kérésükre, a The Verge újságírói szerint a NHTSA nem ennyire optimista: "A hatóság nem döntött sem a kérés elutasításáról, sem az engedélyezéséről, és a döntési határidőt sem értük még el" - nyilatkozták a lapnak.
Ebben a helyzetben nem segít, hogy a Cruise "hagyományos" robottaxijainak egyike nemrég összeütközött egy tűzoltóautóval San Franciscóban, aminek hatására a flotta méretét meg kellett feleznie a cégnek. Vogtnak igaza lehet abban, hogy "különleges időket élünk, hiszen bármi sajátos vagy érdekes, amit egy önvezető autó tesz, ha egy ember nem ugyanúgy reagálna, rögtön bekerül az országos híradásokba", de lehetséges, hogy emiatt még több időt kell várniuk az Origin-gyártósor beindításával.
(Fotó: Cruise)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR