 
                                            Az ibreakphotos nevű Reddit-felhasználónak gyanús lett, hogy "túl tökéletesek" a Samsung mobilok óriási zoom-tartományú lencséivel készült fotók a Holdról, ezért úgy döntött, hogy egy kísérlettel igazolja, hogy valami nem stimmel azokkal. Letöltött egy nagyfelbontású képet az égitestről; egészen aprócskára kicsinyítette, majd elmosta azt, hogy a részletgazdagsága eltűnjön, és egy apró paca maradjon csak belőle; az így kapott fájlt teljes képernyősen megnyitotta a számítógépén; lekapcsolta a villanyt, átsétált a szoba túlsó végébe, majd az említett hatalmas zoommal ráközelített a monitorra. A kapott képen viszont remekül látszik a Hold minden részlete, vagyis
a telefon valahogy "kitalálta azokat", és így értelmezhető képet csinált egy elmosódott pacából.
Ahogyan arra az Ars Technica cikke emlékeztet, a koreaiak annyira büszkék voltak a telefonjaikkal készült égbolt-fotókra, hogy még az S23 Ultra reklámjában is megjelenítették ezt a funkciót. Úgy tűnik azonban, hogy amit egy felületes szemlélő a lencséik minőségének tudna be, az valójában mesterséges intelligencia (MI) műve. A gyártó egy közleményben tisztázta, hogy mi is történik pontosan a telefonjaikban: ahogyan kiemelik, már a Galaxy S10 óta, vagyis hosszú-hosszú ideje javítja MI a mobiljaik fényképeit.
Ennek részeként az úgynevezett "jelenetoptimalizáló" technológia felismer tárgyakat, majd annak megfelelően tupírozza fel azoknak a megjelenését - és az S21 sorozat óta ezek között a tárgyak között megtalálható a Hold is. Így a szoftver nem csak több, egymásra fektetett, különböző beállítással készült fotóval, azaz egy fejlett HDR-technológiával dolgozik, hanem gépi tanulással elsajátított részleteket is a képhez ad. Először felismeri az égitestet, ha nem takarják el felhők vagy más tárgyak, ezután egy négyzettel kijelöli a határvonalait, beállítja a világosságát, több képet is készít, amelyeken csökkenti a zajt, végül hozzáad részleteket. Ezt egy kutyával, egy almával vagy egy autóval nem tudná megcsinálni - de a Holdból csak egy van, ráadásul a Földről mindannyian pont ugyanabból az irányból látjuk. Ettől függetlenül mindez sokak szerint már "csalásnak minősül", hiszen olyan elemek kerülnek a képekre, amelyeket az optika nem látott, nem láthatott. Ha valakit zavar ez a megoldás, az a kamera beállításai között egy gombnyomással kikapcsolhatja a jelenetoptimalizálást.
(Borítókép: Ganapathy Kumar/Unsplash)

 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR