Mára a szakemberek nagyjából megegyeztek abban, hogy a helyesen hordott maszk hatékonyan tudja csökkenteni a koronavírussal való megfertőződés, valamint a mások megfertőzésének esélyét. Ezzel együtt abban is igen komoly konszenzus van, hogy a maszk kényelmetlen, ráadásul minél hatásosabb, annál kényelmetlenebb. Egy megfelelő védelmet nyújtó, N-95-ös maszkban még boltba menni sem kényelmes, hát még utazni vagy egész nap dolgozni.
A Hall Labs által életre hívott Microclimate nevű cég ezt szem előtt tartva fejlesztette ki az AIR nevű sisakot, ami aktív légtisztítórendszerével hermetikus védelmet biztosít a külvilágtól, ám viselése sokkal kényelmesebb, mint egy maszké. A Fast Company beszámolója szerint a cég alapítója, Michael Hall eredetileg nem kifejezetten a COVID-19 miatt kezdett bele a sisak fejlesztésébe - az ötlet síelés közben jutott az eszébe, amikor észrevette, hogy a hagyományos símaszk bepárásodik és benedvesedik, így ezt akarta kiváltani egy jobb megoldással.
A járvány kitörése után aztán a csapat gyorsan átdolgozta az alapkoncepciót, így jött létre az AIR, ami a gyártó szerint tökéletes védelmet nyújt a vírussal szemben. A sisak hasonló megoldással működik, mint az LG Puricare Wear, vagyis aktív légcserélőrendszert találtunk benne, ami kis ventilátorokkal működik. Ennek köszönhetően a sisak nem párásodik be, és a légzés is sokkal könnyebb benne, mint egy szájmaszkban.
A be- és kimenő levegőt HEPA-szűrők tisztítják meg, amelyek a gyártó szerint a 0,3 mikron vagy annál nagyobb részecskék 99,97 százalékát képesek megszűrni, vagyis hasonló hatékonysággal működik, mint egy N-95-ös szabványú maszk. A gyártó szerint a sisak akkumulátora nagyjából négyórányi működést tesz lehetővé, viszont az eszköz töltés közben is tovább használható. Az AIR további előnye, hogy kifejezetten kényelmes viselet, hiszen a mosható anyagból készült sisak mindössze 900 grammot nyom.
Az egyelőre csak az Egyesült Államokban kapható, 200 dolláros (kábé 61 ezer forintos) sisak a Microclimate szerint elsősorban hosszabb utazások alatt lesz hasznos. A gyártó ennek jegyében igyekszik továbbfejleszteni a koncepciót, például csökkenteni a ventilátorok hangját, és arra is keresik a megoldást, hogyan tudnánk szívószálon keresztül a sisak levétele nélkül is inni.
        
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR