Bár a legerősebb mágneses tér, amit valaha létrehoztak, ennél is erősebb volt, ám az amerikai National High Magnetic Field Laboratory által létrehozott 45,5 teslás mágneses tér csupán egy rövid ideig létezett, vagyis stabilan nem volt fenntartható. A kínai kutatóknak egyébként most éppen az amerikai kutatóközpont rekordját sikerült megdönteniük, ahol már 1999-ben sikerült létrehozni egy 45 teslás mágneses teret hibrid mágnes segítségével. Viszonyításképpen: a Wikipédia szerint egy átlagos patkómágnes nagyjából 0,01 teslás mágneses térrel rendelkezik.
A hibrid mágnes két különböző módon hozza létre a mágneses teret: egy külső szupravezető gyűrűvel és egy belső ellenállásos Bitter-mágnessel, amelyek együtt sokkal hatékonyabban képesek működni. Míg a szupravezető gyűrű hátulütője, hogy az ezzel a módszerrel létrehozott mágneses mezőnek van egy felső korlátja, addig a Bitter-mágnes esetében a magas energiaigény jelenti a problémát, a kettő kombinálásával viszont ezek a hátrányok jelentős részben kiküszöbölhetőek.
Guangli Kuang, a Hefei Fizikai Tudományos Intézetben működő Nagy Mágneses Mező Laboratórium igazgatója elmondta, hogy a mostani eredményhez nem csak arra volt szükség, hogy a mágnes belső struktúráját továbbfejlesszék, de új anyagokat is ki kellett fejleszteniük. Ennek köszönhetően a kutatóknak az amerikai mágnes működtetéséhez szükségesnél valamivel kisebb, 26,9 megawattos energiabevitellel sikerült minden eddiginél erősebb, stabilan fenntartható mágneses mezőt létrehozniuk. Az eredmény elsősorban az anyagtudományban jelenthet jelentős előrelépést, és megnyithatja az utat számos új kísérlet előtt.
(Science Alert, Fotó: SHMFF)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR