A kínai állami televízió (CCTV) híradása szerint az ország egyetemeinek, köztük a Jilin Egyetemnek mérnökei azon dolgoznak, hogy a jövőbeli marsi és holdi missziók számára a nehéz terepen is megfelelően működő rovereket fejlesszenek és többet közülük már aktívan tesztelnek is. A fő szempont a fejlesztések során a strapabíró struktúra kialakítása, elsősorban az ellenálló kerekek készítésével, amelyek hosszú távon is bírják az apró töredékekből álló vagy éppen nagyon finom szemcséjű, potenciálisan süppedős talajban való haladást. A tesztek alatt a járművek rakományok szállítására való alkalmasságát és irányíthatóságát is vizsgálják a szimulált marsi és holdi környezetben, hogy a későbbi missziók során minél hatékonyabb megoldásokat tudjanak alkalmazni a távoli helyszíneken.
Kína a többféle hold-, és marsprogram mellett egy, a Holdon létrehozott kutatóállomás építését is tervezi, amelyet az oroszokkal és az ILRS (International Lunar Research Station) projekthez az elmúlt években csatlakozó Venezuela, Pakisztán, Azerbajdzsán, Kazahsztán, Fehéroroszország, Dél-Afrika, Egyiptom, Thaiföld, Nicaragua és Szerbia (valamint a később csatlakozó nemzetek) segítségével valósít majd meg.
(Fotó: CCTV)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR