Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat

2021 / 08 / 20 / Bobák Áron
Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat
Amíg a nyugati gyártók egyelőre csak a prototípusoknál tartanak, a kínai Ehang már nagyüzemben gyártja az Ehang 216 és VT30 légitaxikat a yunfui gyárában.

A cég a Youtube-on osztott meg egy videót a teljes kapacitással üzemelő gyárról, amelyben számos összeszerelt légitaxi sorakozik, az erről kiadott sajtóközleményben pedig azt írják, hogy a teljesen automatikusan közlekedő járművekkel már több ember is repült, többek között a cég vezérigazgatója is. A cég tavaly Koreában tesztelte sikerrel a légitaxiját, emellett többek között Norvégiában és Kanadában is engedélyt kaptak már a tesztrepülésekre. Kínában tavaly majus óta kereskedelmi célú repüléseket is végezhetnek a Kínai Polgári Légügyi Hivatal engedélye alapján, igaz, egyelőre csak szállítmányozásra.

Az Ehangnak jelenleg két modellje van, a kétszemélyes Ehang 216-ot rövidebb utakra, míg az idén tavasszal bemutatott VT30-at városok közötti közlekedésre fejlesztették ki. Ezzel szintén ketten utazhatnak, viszont az Ehang 216 harminc-negyven kilométeres hatótávjához és 130 km/h-s sebességéhez képest a VT30 akár háromszáz kilométert is meg tud tenni száz perc alatt. A VT30 emellett sokkal inkább emlékeztet egy kis repülőgépre, mint egy drónra, hiszen szárnyai és futóműve is van, a 16 rotoros Ehang 216-tal szemben pedig csak kilenc rotor emeli a magasba. Mindkét gép tisztán elektromos hajtású, és számos olyan biztonsági mechanizmussal láttak el, ami az utasok biztonságát garantálja.

(Interesting Engineering, Borítókép: Chesnot/Getty Images)

További cikkek a témában:

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?

Egyre jobban érik az első légitaxi-szolgáltatás elindulása A héten a Volocopter és a Joby Aviation is komoly eredményekről számoltak be, amelyek alapján reálisnak tűnik a 2023-as, 2024-es céldátum.

Már jövőre elkészülhet a Cyclocar, az oroszok katonai személyszállító drónja A hatszemélyes “repülő autó” nagyjából ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik majd, mint a manapság egyre nagyobb számban felbukkanó légitaxik, de azért van néhány jelentős különbség a Volocopter vagy a Lilium megoldásához képest.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.