Kína a világon először küldött az űrbe 6G kísérleti műholdat – írja a BBC a helyi média beszámolója nyomán. A műhold az űrben a terahertzes kommunikációs technológia lehetőségeit vizsgálja majd, ami áttörést jelenthet az űrbeli kommunikációban. A műhold 12 másikkal együtt került kilövésre egy Hosszú Menetelés-6 hordozórakétával. A start a Tajjüan Műhold Fellövési Központban történt.
A Hosszú Menetelés rakéta 3 kínai műholdat (köztük a 6G technológiára képes darabot) és 10, egy argentin cég által fejlesztett kereskedelmi műholdat szállított az űrbe. A műhold tehát a 6G technológiát teszteli majd, vagyis elsőként kerül sor a terahertzes kommunikáció vizsgálatára a világűrben. A 6G százszor gyorsabb az 5G-nél, és veszteség nélküli adatközlést tesz az űrben lehetővé nagy távolságban, alacsonyabb energiaigény mellett. A 6G technológia egyelőre még gyerekcipőben jár, és még alapvető vizsgálatokat kell elvégezni vele kapcsolatban – egy finn egyetem publikációja szerint. Jelen pillanatban több technikai akadályt is el kell még gördíteni az útból – legyen szó a hardver dizájnról, vagy arról, hogy a technológia miféle környezeti hatásokkal bír. A kereskedelmi felhasználására csak ezek után kerülhet sor.
A NASA épp mostanában fejezte ki aggodalmát egy kiépítésre váró, kezdetben 4G-s, de idővel 5G-re fejleszthető szatellitkonstellációval kapcsolatban. A NASA-nak ez az első ilyen megszólalása a történelme során, és most is azért került erre sor, mert szerintük az AST & Science által tervezett konstelláció műholdjai túl nagyok, túl rossz helyen vannak, így veszélyt jelentenek a többi mesterséges égitestre az űrben. Ráadásul a NASA szerint a cégnek tapasztalata sincs az efféle technológia építésében/alkalmazásában.
(A Cikkhez használt címlap- és nyitókép csak illusztráció, forrás: Flickr/godata img)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR