Egyre több, mára kihalt állat maradványa kerül elő jellemzően az Északi-sarkkörön túl, aminek az az oka, hogy az Arktisz gyorsabban melegszik. A mostani lelet például közel található ahhoz a helyhez, ahol Sasha-t, a világ egyetlen bébi gyapjas orrszarvújának tetemét fedezték fel 2014-ben – írja a BBC. Sasha a tudósok szerint olyan 34 000 évvel ezelőtt élhetett. De Szibériában az elmúlt években találtak még mamutot, más gyapjas orrszarvúkat, többféle állat kölykét – például barlangi oroszlán kölyköket is.
A gyapjas orrszarvú annyiban emlékeztet a ma is élő orrszarvúra, hogy ennek is két hatalmas tülke volt, az első akár 1 méter hosszúra is nőhetett. Ám a gyapjas orrszarvú hosszú, tömött szőrzetet növesztett a hideg miatt, és a mai orrszarvúnál némileg mélyebben hordta a fejét.
A mostani lelet tehát egy jégkorszakban élt gyapjas orrszarvútól származik, és a helyiek fedezték fel Jakutföldön még augusztusban, ahol a szibériai örökké fagyott talaj, a permafroszt helyenként már olvadásnak is indult a felmelegedés hatására. Mivel az állat legtöbb belső szerve épen maradt, ezért ez az egyik legjobb állapotú lelet, amely ebből a régióból került elő. Mivel az útviszonyok eddig nem tették lehetővé, a lelet elszállítására ebben a hónapban fog valamikor sor kerülni. A szakértők ezután fogják majd a maradványon elvégezni a radiokarbonos kormeghatározást. Annyit azonban már most is tudni, hogy az állat a késő-pleisztocén idején élt, vagyis a 20 000 és 50 000 évvel ezelőtti idősávban. Halálakor az orrszarvú 4-5 éves lehetett, és a szakértők szerint valószínűleg vízbe fúlt.
Az állatnak nem csak az emésztő- és nemi szervei, valamint helyenként a szőrzete maradt épen, de az egyik tülke is, ami különösen nagy ritkaság, mivel ez gyorsan le szokott bomlani. A tülkön talált nyomok alapján egyébként ezt az állat élelemszerzésre használta. A gyapjas orrszarvúra egyébként őseink vadásztak a jégkorszakban, és még barlangfestményeken is megjelenítették ezt az állatot.
(Címlapkép/nyitókép: wikpedia)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR