Az Ars Technica emlékeztet, hogy tavaly novemberben egyszer már indult egy szűkebb körű ilyen program, akkor öt, sérülésmentes Bolt kigyulladása miatt. A programot idén nyáron további sorozatokra terjesztették ki. Két komponens együttes hibája okozza a problémát, ami zárlathoz, majd tűzhöz vezethet. Eddig összesen tíz ilyen esetről tud a gyártó.
Az akkumulátorok készítője az LG Chem, akikkel már 2008 óta dolgozik a GM. A TechCrunch szerint náluk készültek a Hyundai szintén visszahívott modelljeinek energiatárolói is, de egy hozzájuk köthető Volkswagen is bajba került nemrég Hollandiában. A cikk szerint a jövőben a német gyár és a Tesla is áttér az LG zacskós megoldása helyett az ellenállóbb prizmatikusra.
A GM le fogja cserélni az összes hibás akkut, ami nagyjából egymilliárd dollárjukba fog kerülni. Erre rájön még nyolcszázmillió dollár, ami a tavaly novemberi, eredeti visszahívási program költsége. Az autógyártó az előbbi összeget szeretné behajtani az LG-n. Az akkumulátorok az elektromos autók legköltségesebb komponensei, kWh-nként nagyjából ötvenötezer forintba kerülnek a gyártóknak; a Bolt akkuja hatvanhat kWh-s. A hírre a GM és az LG Chem részvényei is veszítettek értékükből - de az Ars Technica emlékeztet, hogy van olyan kutatás, amely szerint a belsőégésű motorral működő autók gyakrabban gyulladnak ki, mint az elektromosak. Igaz, a kutatást a Tesla publikálta, és a londoni tűzoltók ennek az ellenkezőjére jutottak.
(Borítókép: Chevrolet)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR