Barry Wilmore asztronauta augusztus 31-én lett figyelmes egy ismeretlen eredetű zajra a Starliner űrkapszulában, amiről rögtön jelentést tett az irányítóközpontnak. A zajról és a beszélgetésről készült hangfelvétel tanúsága alapján a zörej, amiket az űrhajós hallott, ismétlődő, pulzáló hangokból állt, amit a NASA houstoni munkatársai a szonár jelzéseihez hasonlítottak. A felvételeket eredetileg a NASA Spaceflight fórumán osztották meg, majd később Chris Hadfield kanadai űrhajós is közzétette egy közösségi média posztjában. Hadfield a hangokkal kapcsolatban kijelentette: "sokféle hang van, amit nem szeretnék az űrhajómban hallani, például ezt sem, amit a Boeing Starlinere éppen kiad."
A titokzatos hangok forrására azonban hamar fény derült és a zaj azóta meg is szűnt, ahogy arról a NASA egy szintén az X-en megosztott posztban beszámolt. Az űrügynökség elmondása szerint a pulzálás, ami a mikrofonból hallatszott
"az űrállomás és a Starliner közötti audiókonfiguráció eredménye volt".
Az űrállomás hangrendszere bonyolult, több űrhajó és modul is csatlakozik rá egyszerre és gyakran tapasztalhatóak zajok és más visszacsatolások a rendszerben a NASA magyarázata szerint, ezekről a zajokról pedig az asztronauták jelentést tesznek az irányítóközpontnak. A Wilmore által detektált hangok azóta megszűntek és semmilyen nagyobb problémára nem utalnak, nincsenek hatással sem az űrkapszulára, sem az ISS-re, valamint nem befolyásolják a Starliner Földre való visszatérését sem.
A hangok tehát a NASA szerint nem utalnak valamilyen újonnan felmerülő technikai jellegű gondra a Boeing űreszközével kapcsolatban, aminek eddig elég nehézkesre sikerült a bemutatkozó repülése: a leendő űrtaxinak szánt Starlinert ugyanis számos probléma, héliumszivárgások és hajtóműhibák sújtották indulása óta, illetve már előtte is. A NASA az űrhajóval kapcsolatos bizonytalanságok miatt augusztus 24-én úgy döntött, hogy a kapszula a legénysége, Barry Wilmore és Sunita Williams nélkül tér haza szeptember elején, a két űrhajós pedig az ISS-en marad jövő februárig, amikor is a SpaceX űrhajójában kapnak majd helyet a visszatérés során. A Starliner hazatérésére a tervek szerint legkorábban szeptember 6-án kerülhet sor.
(Fotó: NASA)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR