Két tényező fogja vissza az elektromos autók terjedését egy friss felmérés szerint

2022 / 08 / 19 / Pőcze Balázs
Két tényező fogja vissza az elektromos autók terjedését egy friss felmérés szerint
Az amerikai J.D. Power több mint tizenegyezer EV és plug-in hybrid tulajdonost kérdezett arról, hogy mennyire elégedett azzal, ahogyan és amennyiért az autóját töltenie kell. A válaszadók kritikusak a jelenlegi infrastruktúrával szemben.

A TechCrunchon olvasható hír szerint egy piros pontot biztosan kapnak az Egyesült Államokban elérhető töltők: egyszerű azokat használni. Ezen kívül viszont a sofőrök nem festenek túl rózsás képet a töltéssel összefüggő tapasztalataikról. A J.D. Power, amelynek új autókkal kapcsolatos kutatásáról nemrég a Rakétán is beszámoltunk, most olyan kérdéseket tett fel a teljesen vagy részben töltőről működő autók tulajdonosainak, mint hogy mennyire elégedettek egy-egy töltőhálózattal, milyen problémákat tapasztalnak a mindennapjaik során, illetve, hogy az infrastruktúrából adódó gondok hogyan hatnak az elektromos autók értékesítésére.

A sofőrök ötödével fordult elő, hogy elindult egy töltőállomáshoz, ám mégsem tudta ott feltölteni az autóját;

ezeknek az eseteknek a hetvenkét százalékát a töltő hibája okozta. De a tanulmányból az is kiderül, hogy a kettes szintű, Magyarországon is elterjedt töltőállomásokkal kapcsolatos elégedettség csökkent az Egyesült Államokban: egy ezres skálán hatszáznegyvenháromról hatszázharminchárom pontra, tavalyhoz képest. Ezek azok az állomások, amelyek nagyjából négy óra alatt töltenek fel egy autót. Érdekes, hogy a hármas szintű, azaz villámtöltőkkel kapcsolatban sem sokkal jobb a helyzet: ezek ugyanúgy hatszázhetvennégy pontot kaptak, mint 2021-ben, miközben húsz perc alatt tudnak nyolcvan százalékra tölteni egy EV-t.

Az alacsony pontszámok oka részben a töltés ára. Ez összecseng egy másik, a TechCrunch által idézett kutatással, amely szintén arra jutott, hogy sokan egyelőre azért nem vásárolnak elektromos autót, mert sokallják a költségeket. Ezzel szemben az Amerikai Energiaügyi Minisztérium kalkulátora alapján bőven versenyképesek az elektromos autók a tankolás költségeit nézve: egy új, 530i BMW és egy Tesla Model S Plaid a kinti árak mellett 0,46, illetve 0,37 dollárt "fogyaszt" mérföldenként, és hasonló az eredmény egy VW Jetta és egy Nissan Leaf összehasonlításakor is. A Business Insider szerint az Egyesült Államokban tíz és huszonöt cent, vagyis negyven és száz forint között fizetnek egy kWh töltésért, míg a Villanyautósok.hu térképe első ránézésre száz-százötven forintos díjakat mutat.

(Borítókép: Markus Spiske/Unsplash)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.