A TechCrunchon olvasható hír szerint egy piros pontot biztosan kapnak az Egyesült Államokban elérhető töltők: egyszerű azokat használni. Ezen kívül viszont a sofőrök nem festenek túl rózsás képet a töltéssel összefüggő tapasztalataikról. A J.D. Power, amelynek új autókkal kapcsolatos kutatásáról nemrég a Rakétán is beszámoltunk, most olyan kérdéseket tett fel a teljesen vagy részben töltőről működő autók tulajdonosainak, mint hogy mennyire elégedettek egy-egy töltőhálózattal, milyen problémákat tapasztalnak a mindennapjaik során, illetve, hogy az infrastruktúrából adódó gondok hogyan hatnak az elektromos autók értékesítésére.
A sofőrök ötödével fordult elő, hogy elindult egy töltőállomáshoz, ám mégsem tudta ott feltölteni az autóját;
ezeknek az eseteknek a hetvenkét százalékát a töltő hibája okozta. De a tanulmányból az is kiderül, hogy a kettes szintű, Magyarországon is elterjedt töltőállomásokkal kapcsolatos elégedettség csökkent az Egyesült Államokban: egy ezres skálán hatszáznegyvenháromról hatszázharminchárom pontra, tavalyhoz képest. Ezek azok az állomások, amelyek nagyjából négy óra alatt töltenek fel egy autót. Érdekes, hogy a hármas szintű, azaz villámtöltőkkel kapcsolatban sem sokkal jobb a helyzet: ezek ugyanúgy hatszázhetvennégy pontot kaptak, mint 2021-ben, miközben húsz perc alatt tudnak nyolcvan százalékra tölteni egy EV-t.
Az alacsony pontszámok oka részben a töltés ára. Ez összecseng egy másik, a TechCrunch által idézett kutatással, amely szintén arra jutott, hogy sokan egyelőre azért nem vásárolnak elektromos autót, mert sokallják a költségeket. Ezzel szemben az Amerikai Energiaügyi Minisztérium kalkulátora alapján bőven versenyképesek az elektromos autók a tankolás költségeit nézve: egy új, 530i BMW és egy Tesla Model S Plaid a kinti árak mellett 0,46, illetve 0,37 dollárt "fogyaszt" mérföldenként, és hasonló az eredmény egy VW Jetta és egy Nissan Leaf összehasonlításakor is. A Business Insider szerint az Egyesült Államokban tíz és huszonöt cent, vagyis negyven és száz forint között fizetnek egy kWh töltésért, míg a Villanyautósok.hu térképe első ránézésre száz-százötven forintos díjakat mutat.
(Borítókép: Markus Spiske/Unsplash)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR