Készül a Sirius, a hidrogénhajtású eVTOL

2024 / 01 / 30 / Bobák Zsófia
Készül a Sirius, a hidrogénhajtású eVTOL
A légi jármű külalakja egy apró repülőgépre hasonlít, de helyből tud felszállni kifutópálya használata nélkül.

A svájci Sirius Aviation ez egyik első cég, ami az elektromos eVTOL-jának meghajtását üzemanyagcellás rendszerrel biztosítja, hogy a jármű a lehető legkörnyezetbarátabb módon repülhessen. A cég szerint a gép nem csak kibocsátásmentesen működik majd, hanem semmilyen (negatív) környezeti hatást nem gyakorol üzemelése közben, viszont kényelem és hatótáv szempontjából kiemelkedően teljesít. A három utas szállítására alkalmas Sirius Business Jet 1850 km, míg az öt férőhelyes Sirius Millennium Jet 1050 km messzire tud repülni egyhuzamban, így egyszerűen tudja szállítani az embereket egy-egy ország nagyvárosai között bárhol a világon, miközben jelentősen csökkenti az utazási időt az utakon történő közlekedéssel összehasonlítva.

A Sirius Jet maximálisan 520 km/h-ás sebességgel tud majd haladni és a meghajtást a folyékony hidrogénes rendszer és 28 darab, egyenként körülbelül 30 centiméteres átmérőjű propeller biztosítja, amelyeket főként a szárnyakon helyeznek el. A rendszer részét képezi egy kisebb akkumulátorcsomag is, de azt a Sirius leírása szerint csak kis mértékben veszik majd használatba, a fő energiaforrást a hidrogén jelenti. A jármű első prototípusának repülési tesztjei 2025-ben kezdik meg a tervek szerint és 2028-ban kezdődhet a kereskedelmi szolgáltatás beindítása.

(Fotó: Sirius Aviation)


Bevetésre kész: a kínai nukleáris végítélet-rakéta bárhová eljut a világon
Bevetésre kész: a kínai nukleáris végítélet-rakéta bárhová eljut a világon
Pekingben bemutatták a DF–5C-t, egy új, folyékony hajtóanyagú interkontinentális rakétát, amely állítólag állandó készültségben tartható és a világ bármely pontját eléri, akár tíz külön célra irányítható fejjel.
Konkrét idegmérgeket eregetnek az utasszállító gépek a kabinba
Konkrét idegmérgeket eregetnek az utasszállító gépek a kabinba
A kereskedelmi járatokon egyre gyakoribbak a füstesemények, amikor mérgező gázok juthatnak a kabinba. Mi ez, miért történik, és ki mit lép ellene?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.