Készül a hidrogénhajtású Land Rover Defender

2021 / 06 / 17 / Rácz Tamás
Készül a hidrogénhajtású Land Rover Defender
A Defender nagy, nehéz autó, rossz aerodinamikával. Az ilyen járművekhez sokkal jobban passzol a könnyű de helyigényes hidrogénes technika, mint egy böhöm nagy akkumulátor.

Van néhány autómárka, amelyeknek nem igazán passzol a termékportfóliójához az akkumulátoros elektromos technika. A nagy, nehéz, rossz aerodinamikájú autók számára (tipikusan ilyenek a terepjárók) sokkal logikusabb hidrogénhajtású jövőképet álmodni. A hidrogéntartályok ugyan sok helyet foglalnak, de egy nagy autóban azért el lehet rejteni őket. Viszont a néhány kilogramm tárolására alkalmas kompozit tartályok és a hidrogéncella tömege sokkal-sokkal kisebb, mint amekkora egy akkora akkumulátoré lenne, ami képes megfelelő hatótávolságot biztosítani ezeknek a kocsiknak. És persze egy nagy kapacitású akkumulátor lemerülése után az újratöltés időszükséglete többszörösen meghaladja a benzines vagy dízel autókéhoz hasonlóan pár perc alatt újra feltölthető tartályú hidrogénautók tankolásáét.

A Jaguar Land Rover 2036-ra tervezi teljesen emissziómentessé alakítani járműkínálatát, 2039-re pedig a gyártásban is el akarják érni a karbonsemlegességet. A célok eléréséhez vezető lépések között szerepel a hidrogénautók fejlesztése is. A JLR még az idén meg kívánja kezdeni első hidrogéncellás prototípusa, egy átalakított Defender tesztelését.

Egy olyan ikonikus terepjáró számára, mint a Defender, a hidrogénalapú technológia további előnyöket is tartogat. A hidrogénautók jóval kevéssé érzékenyek a külső hőmérsékletre, mint a mai akkumulátoros villanyautók és a tartályban szállítható hidrogén formájában könnyebb üzemanyagot vinni nehezen elérhető vidékekre, mint elektromos energiát.

A Land Rover márkasajátosságai az üzemanyagcellás autó fejlesztésében is megjelennek. A vontatási képesség, a nehéz terepen való boldogulás, a robusztus felépítés sokkal nagyobb szerepet kap egy Defendernél, mint egy városokba és autópályákra tervezett nagy családi személyautónál.

További cikkek a témában a Rakétán:

Nyilvánossá vált a magyar kormány által elfogadott Nemzeti Hidrogénstratégia Ez a 14 oldalas dokumentum ad keretet a hazai hidrogénalapú energetika és közlekedés fejlesztéséhez, valamint az ezekhez szükséges hidrogén minél zöldebb előállításának biztosításához.

A Volkswagen Csoport vezérigazgatója szerint a hidrogénautózás hülyeség Herbert Diess egy újságcikket ajánlva kijelentette a Twitteren: a hidrogénalapú autózás nem megoldás a klímaváltozásra, az akkumulátoros elektromos autó az igazi.

Hidrogénautózás: van ennek értelme? Még épp csak elkezdtük elfogadni az akkumulátoros elektromos autók létezését, de már ott tornyosul a következő reformhullám mögöttük: a hidrogén-alapú mobilitás.

 


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.