Kamionvillamosítás Amerikából: tegyünk egy nagy akkut és két hajtott kereket a vontató és a rakomány közé!

2024 / 01 / 31 / Traffix
Kamionvillamosítás Amerikából: tegyünk egy nagy akkut és két hajtott kereket a vontató és a rakomány közé!
A Revoy egyszerű és szellemes megoldása mindenféle átalakítás nélkül állítja át elektromos hajtásúra a kamionokat, de tartunk tőle, hogy a gazdasági matek nem minden fuvarozónak jön ki pozitívra ezzel a trükkel.

A Revoy terméke egy hatalmas, 525 kWh-s akkumulátort és a villanymotorral hajtott tengelyt is tartalmazó közdarab, ami beilleszthető a járműszerelvénybe a vontató és a félpótkocsi közé. Az elektromos hajtás elsősorban a hosszú, egyenletes terhelést igénylő autópályás szakaszokon válthatja ki a dízelmotor erejét. A hatótáv egy akkuval négyszáz kilométer, a "töltési idő" pedig nagyjából öt perc, mert a Revoy üzleti modelljében nem gyorstöltők, hanem útmenti állomásokon frissre cserélhető elektromos modulok szerepelnek, valahogy úgy, mint ahogy régen a postakocsik előtt lecserélték a kifáradt lovakat.

Az amerikai startup ötletével úgy állhat át egy fuvarozó cég teljesen, vagy részlegesen villanyhajtásra, hogy nem kell a teljes flottát lecserélni. Az utólagos elektromos segédhajtás bármilyen hagyományos, belsőégésű motorral hajtott kamionhoz is bármikor csatlakoztatható. Az akkumodul ráadásul önjáró, képes magát emberi közreműködés nélkül bemanőverezni a vontató és a vontatmány közé. A Revoy az elektromos segédhajtással 85%-ra becsüli a megtakarítható CO2-kibocsátást és flottamérettől függően 0-10%-ra az üzemanyagon megspórolható költségeket, az emisszócsökkentés érzelmi és PR-értéke mellé. A gyártó szerint 7 fokos emelkedőn még elég az elektromos hajtás ereje a szerelvény sebességének tartásához.

A működésről készült videó:

Európában ez a toldás a mai jogi keretek között nehezen férne bele a kamionok méretkorlátozásaiba, de a közúti közlekedés szempontjából jóval rugalmasabb USÁ-ban a plusz méterekkel és az extra tömeggel is megfelelhet egy ilyen szerelvény az előírásoknak. A biztonságnak részben még jót is tesz a nyújtás: a Revoy kalkulációi szerint a plusz tengely miatt a féktáv rövidebb, mint egy tisztán dízel járműnél. Azt viszont, hogy a hasznos tömegből mennyit vesz el az elektromos modul, valahogy nem találtuk meg a cég weboldalán.

A személyautók akkutömegéből kiindulva úgy becsüljük, hogy a segédhajtás legalább 4-5 tonnát nyom; ennyivel csökken a hasznos teherbírás. Terjengősebb de könnyebb szállítmányok esetében kevésbé probléma az extra hajtás extra súlya, de az engedélyezett szerelvény-tömeget kihasználó fuvarokban a villamosításnak ez a módja valószínűleg nem lesz nyerő megoldás. Ha nem is oldja meg teljes egészében az elektrifikációt, a Revoy termékének lehet helye az átmeneti évtizedekben, amíg a dízelmotoros kamiontraktorokat végleg múzeumba nem küldik az akkumulátoros és/vagy hidrogéncellás nyergesvontatók.

(Forrás: Traffix.hu - Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.