 
                                            A Föld egy teljes fordulata jellemzően pontosan 86 400 másodpercig, vagyis 24 óráig tart, ha a Naphoz viszonyítjuk. Ez az időtartam azonban nincs kőbe vésve: napról napra kis mértékben ingadozik, igaz számunkra érzékelhetetlenül kismértékben, általában csupán milliszekundumokkal tér el. Egy milliszekundum (ms) 0,001 másodperc, ami jóval rövidebb, mint egy átlagos pislogás, amely nagyjából 100 ms hosszúságú. A Föld forgási sebességének apró változásait így csak rendkívül precíz atomórákkal lehet mérni. Ezt a technológiát még az 1950-es években fejlesztették ki. A különbség a pontosan 86 400 másodperctől a “nap hosszának eltérése” (Length of Day – LOD) néven ismert.
2020 előtt a legrövidebb mért nap -1,05 ms volt, tehát ekkor a Föld 1,05 milliszekundummal hamarabb tett meg egy teljes fordulatot az átlagosnál. 2020 óta viszont a Föld többször is megdöntötte ezt a rekordot, és minden évben tovább rövidült egy-egy nap. A jelenlegi rekordot 2024. július 5-e tartja, amikor a nap hossza -1,66 ms volt. 2025-ben várhatóan szintén hasonló gyorsasággal fog forogni bolygónk, és a legrövidebb napok valószínűleg július 9-én (-1,30 ms), július 22-én (-1,38 ms) és augusztus 5-én (-1,51 ms) lesznek.
Ezeket az ingadozásokat jelentősen befolyásolja a Hold pályája. A Föld forgása akkor gyorsul fel kissé, amikor a Hold pályája a legtávolabb helyezkedik el bolygónk egyenlítőjétől északra vagy délre. A 2025-re jósolt legrövidebb napokon pedig a Hold valóban ezeken a szélsőséges pontokon fog tartózkodni.
A kutatók továbbra sem tudják biztosan, mi okozza a Föld forgásának mostani gyorsulását. Leonyid Zotov, a Moszkvai Állami Egyetem Föld-forgási szakértője így fogalmazott:
„Erre senki sem számított, és a gyorsulás oka még mindig rejtély.”
Zotov szerint az eddigi óceáni és légköri modellek nem képesek megmagyarázni ezt a jelentős gyorsulást, ezért többen arra gyanakodnak, hogy belső, a Föld mélyén zajló folyamatok állhatnak a háttérben. Zotov korábban amúgy azt jósolta, hogy a Föld forgása hamarosan újra lassulni kezd. Bár ezek az előzetes számítások végül nem realizálódtak, ő továbbra is tartja magát ehhez az állásponthoz:
„Úgy gondolom, most értük el a minimumot” – mondta Zotov. „Előbb-utóbb a Föld forgása ismét lassulni fog.”
(Forrás: Time and Date, kép: NASA’s Goddard Space Flight Center)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR