 
                                            Hosszú éveken keresztül kritizálták Cupertinót azért, hogy nem engedi a vásárlóinak, illetve független szervizeknek, hogy szabadon javítsák meg a sérült vagy elromlott Apple kütyüket. Ha betört az iPhone-unk kijelzője vagy elfáradt az akkumulátora, a cég igyekezett a hivatalos partnereihez terelni minket, olyannyira, hogy például az iPhone 13-as sorozatnál letiltották Face ID nevű arcazonosító rendszerüket, ha nem náluk vagy partnereiknél végeztettük el a javítást. Ez akkora felháborodást váltott ki, hogy egy szoftverfrissítéssel végül visszavonták a szabályt, ám azt senki sem sejtette, hogy még ennél is nagyobb gesztust gyakorolnak
a javíthatóságért küzdők, és persze a politikusok felé.
A cég egy blogposztban jelentette be a változásokat, melyben kiemelik: az USÁ-ban már eddig is ötezer hivatalos és közel háromezer független szervizzel működtek együtt, ám jövőre bárki rendelhet magának otthonra alkatrészeket, ha maga esne neki a készüléke megjavításának. A program az Egyesült Államokban indul, majd fokozatosan elérhető lesz szerte a világon. A közlemény többször aláhúzza, hogy a műveletekhez szakértelem szükséges, így valószínűleg nem fogják tömegek választani ezt a megoldást, de így is egyértelmű a gesztus a Tim Cookékat a javíthatóság miatt is szorongató törvényhozók felé.
A bejelentést követően John Gruber ismert Apple-bennfentes is sokkal inkább politikai üzenetként, mint tényleges segítségként jellemezte a döntést, ám egy nappal később már arról írt a Daring Fireballon, hogy valójában azoknak lesz mindez a leghasznosabb, akik messze laknak egy Apple szerviztől, és olyan apró, gyakori problémával küzdenek, mint egy akkumulátorcsere vagy egy berepedt képernyő. Ők mostantól szólnak a környékükön lakó ezermesternek, aki hivatalos forrásból, eredeti alkatrészekkel végezheti el a javítást, és az eszközökért annyit fog fizetni, mint az Apple partnerei. Az iFixit szakértői kiemelik, hogy a változások továbbra sem teszik lehetővé, hogy egy másik készülék alkatrészét helyezzük át a javítandó kütyübe, ami "komoly korlátot" jelent, és valószínűleg lényegesen olcsóbbá tenné az Apple készülékek javítását. Tehát ha Magyarországra is elér a program, leginkább annak örülhetünk majd, hogy még több helyen javíthatják meg eredeti eszközökkel a kütyünket, nem annak, hogy olcsóbb lett helyre hozni egy leejtett mobilt.
(Fotó: Unsplash/Joel Rohland/Anton Maximov juvnsky)
    
                     Egyszerűbben, olcsóbban szervizelhetjük a kütyüinket jövőre
            Címkék is fognak segíteni abban, hogy az eszköz, amit megvennénk, mennyire könnyen javítható.
                
            Egyszerűbben, olcsóbban szervizelhetjük a kütyüinket jövőre
            Címkék is fognak segíteni abban, hogy az eszköz, amit megvennénk, mennyire könnyen javítható.
        
    
    
                     Már 5G-s változatban is kapható a világ legkönnyebben szerelhető telefonja
            A Fairphone 4 a gyártó ígérete szerint legalább hat évig használható marad, és akár a kijelzőt is könnyedén kicserélhetjük benne otthon.
                
            Már 5G-s változatban is kapható a világ legkönnyebben szerelhető telefonja
            A Fairphone 4 a gyártó ígérete szerint legalább hat évig használható marad, és akár a kijelzőt is könnyedén kicserélhetjük benne otthon.
        
    
    
                     Az emberek egyre ritkábban cserélik le a telefonjaikat, de még így is jól jön az újrafelhasználó program
            Különböző applikációkkal eddig is át lehetett alakítani a használaton kívüli mobilokat például beltéri biztonsági kamerává, de a Samsung most megkönnyíti a dolgot az Upcycling at Home programmal.
                
            Az emberek egyre ritkábban cserélik le a telefonjaikat, de még így is jól jön az újrafelhasználó program
            Különböző applikációkkal eddig is át lehetett alakítani a használaton kívüli mobilokat például beltéri biztonsági kamerává, de a Samsung most megkönnyíti a dolgot az Upcycling at Home programmal. 
        
    
 
 
         Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR