JoeBen Bevirt, a startup alapítója feltehetőleg nem a levegőbe beszél, hiszen a 2009-ben alapított cég mögött olyan partnerek állnak, mint a Toyota, nemrég pedig egyesültek a Reinvent Technology Partnersszel, amelynek a vezetői között olyan neveket találunk, mint Reid Hoffman, a LinkedIn társalapítója, és Mark Pincus, a mobiljátékokra szakosodott Zynga alapítója. A Joby vásárolta fel az Uber légitaxi-divízióját, az Elevate-et is, akik tavaly decemberben jelentették be, hogy kiszállnak a piacról.
A cég tehát a piaci szereplők előtt eddig sem volt ismeretlen, a szélesebb közönség felé viszont elég sokáig titkolóztak, hiszen annak ellenére, hogy a tesztek már jó ideje folynak a kaliforniai bázison, a Joby most először mutatta meg repülés közben is a légitaxiját.
Ezzel már eleve egy olyan exkluzív klubban találják magukat, aminek rajtuk kívül csak meglehetősen kevés tagja van, hiszen a legtöbb bejelentett légitaxit még vagy egyáltalán nem láthattuk levegőbe emelkedni (pl. Hyundai), vagy legfeljebb a föld felett néhány méterrel lebegő prototípust mutattak (pl. Airbus). A Joby járműve ezzel szemben meglehetősen szériaérettnek tűnik, a műszaki leírása alapján pedig az egyik legfejlettebb eVTOL-ról van szó.
Amíg több cég az elektromos légitaxikat kizárólag rövidebb, városon belüli utak megtételére szánja, a Joby állítása szerint a hat rotorral felszerelt járművük akár 250 kilométeres távolságot is képes megtenni négy utassal, a maximális sebessége pedig 320 km/h, amivel szintén jelentősen felülmúlja az eddig bejelentett légitaxik nagy részét. A Joby eVTOL-ja a Bell légitaxijához hasonlóan billenőrotorokkal van felszerelve, amelyek - mivel elektromosak - sokkal kisebb zajt csapnak, mint a mai helikopterek.
A Joby számításai szerint egy gép legyártása 1,3 millió dollárba, azaz valamivel több, mint 380 millió forintba kerül, egy jármű pedig a teljes élettartama alatt nagyjából 2,2 millió dolláros bevételt termel. A gyártó úgy számol, hogy egy gép évente nagyjából 4500 órát repül, átlagosan 2,3 utassal a fedélzeten. A vállalat azt ígéri, hogy 2024-re már működő légitaxi-szolgáltatást fognak üzemeltetni, aminek jegyében hamarosan megkezdik egy ötezer négyzetméteres gyártócsarnok felhúzását, amit később egy ennél is nagyobb, 46 ezer négyzetméteres gyár követhet. Bár az utóbbi időben egyre több konkrét terv körvonalazódik 2024-25-ös indulással, a robotautók példájából kiindulva (amiket eredetileg több gyártó is 2020-ra ígért) ezeket a határidőket egyelőre érdemes némi fenntartással kezelni. (The Verge)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR