Hiroshi Ishiguro japán feltaláló a humanoidok fejlesztésének és építésének egyik legtevékenyebb képviselője, aki akkor tett szert szélesebb körű ismertségre, mikor létrehozta saját hasonmását, Geminoidot, akit távoli irányítással kezel és amelynek segítségével a humán pszichológiába igyekszik mélyebb bepillantást nyerni, hogy a gép-ember interakciók megfigyelése révén felfedje az egyébként nehezen vizsgálható aspektusait az emberi természetnek. A professzor laboratóriumában az évek során sokféle humanoidot készítettek a mérnökök, némelyik egészen pontosan mintázza a humán megfelelőjét, némelyik csak távolról hasonlít emberre, de a velük végzett kutatások célja azóta is változatlan: az emberek reakcióinak alapos feltérképezése a robotokkal való kommunikáció során.
Ishiguro és munkatársai az elmúlt időkben egy, az eddigieknél is különlegesebb projekten dolgoztak: megalkották a japán kormány digitalizációért felelős miniszterének Kóno Tarónak gépi mását, aki felépítésben és az arckifejezésekben is rendkívüli módon hasonlít a miniszterre, bár robot mivolta elég szembetűnő. A 175 centiméter magas humanoid távoli irányítással működik, így a politikus avatárjaként szolgál, nem egy önálló, automatizált entitás, de emiatt akár egy másik személy is a gépi Kóno Taró bőrébe bújhat és használhatja a szócsöveként. Ennek megvalósítására a robot fejlesztői azt is lehetővé tették, hogy bárki használja is a robotot beszélgetésre, annak hangja végül a miniszter hangjának hallatsszon. A gép élethű mozgását és mimikáját 52 aktuátor szolgálja, amelyeket egyenként lehet irányítani.
A japán hírügynökségek leírása szerint a robotpolitikust fejlesztő projektet a kabinetiroda vezetésével végezték egy kormány által támogatott program keretében és az elkövetkező időkben Ishiguro és munkatársai azt vizsgálják majd, hogy az emberek hogyan reagálnak a gépre. A tervek szerint Kóno Taró helyett a PR eseményekre a robothasonmását küldik, vagyis ő helyettesíti a minisztert a közösségi találkozókon. A beszámolók szerint a politikus úgy nyilatkozott, hogy még szoknia kell a gondolatot, hogy kettő van belőle.
(Fotó: Kyodo via Japan Times)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR