Az áram vezeték nélküli továbbítása nem újdonság, hiszen az okostelefonok évek óta tölthetők vezeték nélküli töltővel is, több cég, mint az Ossia és a Wi-Charge pedig olyan technológiát is fejlesztenek, amelynél az eszközt már nem is kell közvetlenül a töltőre rakni, hanem elég, ha a közelében van. Egy tévét üzemeltetni vezeték nélkül viszont sokkal nagyobb kihívás, hiszen jóval nagyobb energia egyidejű átvitelére van szükség, de a Reasonance nevű orosz startup állítja, hogy sikerült megoldaniuk ezt a problémát.
Az idén virtuálisan megtartott CES-en az orosz cég egy olyan technológiát demózott, amely két tekercsből áll, az egyik a tévé hátulján, a másik pedig az asztalban található. Bár a bemutatón ez nem nézett ki túl esztétikusan, de a tervezők szerint a tekercset teljesen el lehet rejteni akár az asztalban, akár a falban is, és mivel egyméteres távolságból is működik, így a tévének nem is kell közvetlenül a tekercs mellett lennie. A Gizmodo szerint a technológia hasonlóan működik, mint a ma elterjedt, Qi-szabványú töltők esetében, azonban a Reasonance megoldása 90%-os hatékonysággal működik, vagyis sokkal kevesebb energia veszik el az átvitel közben.
A Reasonance szerint a mágneses rezonancián alapuló technológiájuk számtalan más területen is felhasználható, például az elektromos autók töltésénél, az autókat menet közben töltő utaknál, vagy akár épületek, gyárak kialakításánál. Az okosutakra már láthattunk is néhány példát, például Izraelben, de eddig még csak kísérleti jelleggel tesztelték őket.
Ez persze még mindig nem jelenti, hogy teljesen megszabadulunk a vezetékektől, hiszen a Reasonance eszközének az egyik részét vezetékkel kell rácsatlakoztatni a hálózatra, de esztétikusabbnak biztosan esztétikusabb, ha a tévéből nem lóg ki semmi. Nem az orosz startup egyébként az egyetlen, aki ilyesmivel kísérletezik, a Samsung például 2019 elején szabadalmaztatott egy hasonló technológiát, de ők a 2021-es CES-re ezt még nem hozták magukkal. Sok más érdekességet viszont igen, ahogy arról ebben a cikkünkben részletesen írtunk:
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR