Itt a következő elektromos BMW, az iX

2020 / 11 / 12 / Rácz Tamás
Itt a következő elektromos BMW, az iX
Az iX óriási változásokat hoz a márka életében, amiket sokáig kell még emésztgetniük a BMW rajongóinak.

Az i3 elektromos városi autó és az i8 plug-in hibrid sportkocsi után itt az iX, a BMW i-sorozatának következő modellje. Ami egy SAV: Sport-Activity Vehicle, ami a BMW szótárában az általánosan elterjedt "crossover", vagyis a SUV_okhoz hasonlóan terepjárós kinézetű, de azoknál azért utcaibb autók megfelelője.

A BMW iX legérdekesebb szuperképessége, hogy ezzel a vaskos, tömör testtel és a hatalmas kerekekkel is képes 0,25-ös alaktényezőt produkálni. A kiváló légellenállás jót tesz a hatótávnak; a 100 kWh kapacitású akkuval szerelt autó egy töltéssel a WLTP mérési szabvány szerint 600 kilométer megtételére képest.

Ez azt jelenti, hogy mondjuk a Budapest-Szeged távolság oda-vissza még autópályatempóval is biztosan megvan töltés nélkül. Persze csak akkor, ha nem használjuk ki közben túl gyakran az 500 lóerős teljesítményt és az öt másodperc alatti 0-100-as gyorsulás lehetőségét. Az iX természetesen összkerékhajtású.

Háromméteres tengelytávolságával és padló alatti akkumulátoraival az iX kabinja nagyon tágas, de ezt a tágasságot a BMW igazi prémiummárkához méltóan láthatóan nem annyira a praktikum mint inkább a térérzet, a kényelem kiteljesítésére használta fel. A műszerfalon a mai villanyautós divatnak megfelelően a nagy érintőképernyő dominál, de a BMW megtartotta az iDrive kapcsolótárcsát is, így az ergonómia jobb, a menüben való barangolás precízebb, mint a kizárólag a touchscreen-re épülő menürendszerek esetében.

Az iDrive-tárcsa, a menetirány-váltó kapcsoló és az ülésállítás gombjai áttetsző anyagból készültek, ami nagyon elegáns - de azért el kell ismerni, hogy a Volvónál ezt a dizájntrükköt már hamarabb kitalálták.

A BMW azt állítja, az új modell akkumulátora a fenntarthatóság, az újrahasznosíthatóság szempontjait maximálisan figyelembe véve készül. A gyártástechnológiában kizárólag megújuló forrásból származó energiát használnak fel.

A legfeljebb 200 kilowattos egyenáramú gyorstöltéssel tíz perc alatt 120 km-nyi hatótáv tölthető az akkuba, a 10%-ra lemerült energiatároló 80%-ra 40 perc aaltt tölthető fel ismét. Otthoni váltóáramú töltőn legfeljebb 11 kW-tal lehet tölteni, így 11 óra egy teljes feltöltés időszükséglete.

Az iX karosszériája alumínium és szénszál-erősítéses műanyag vázszerkezetre épül. Az elektronika minden korábbi modellnél nagyobb adatmennyiséget generál és nagyobb adatforgalmat bonyolít, a mai korszerű BMW-knél 20-szor nagyobb átviteli sebességgel dolgozik. Az 5G-alapú kommunikációs rendszerekkel és a fejlett vezetéstámogatással az iX képes a 3. szintű önvezetésre, vagyis a sofőr elvileg mobilozhat, olvashat a vezetőülésben ülve és csak akkor van dolga, ha a kocsi szól, hogy valamit nem tud megoldani.


A BMW-csoport elektromos autói a legkisebbtől a legnagyobbig. A középső az i4, ennek a gyártásindítását is jövőre tervezi a BMW

A BMW új formai trendje egyelőre erősen megosztja a közönséget, de hát úgyis minden autóról mindenki maga dönti el, hogy tetszik-e neki vagy nem. Ami viszont érdekes: a hatalmas hűtőmaszknak valójában semmi köze a hűtéshez, viszont az óriási vesék átlátszó-áttetsző lapjai alatt rejtve helyezkednek el a vezetéstámogatás szenzorai.

Az új elektromos BMW Németországban, a dingolfingi gyártóüzemben készül majd, a jövő év második felétől. Az árára nézve egyelőre nem kaptunk információt.

 

 

 


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.