A NASA vezetése csütörtökön jelentette be, hogy ismét elhalasztották az Artemis-2 valamint az Artemis-3 kitűzött indulását, így a tervezett missziók 2026-ra valamint 2027-re tolódnak.
Az Artemis-2 esetében az új céldátum 2026 áprilisa, ám az eddigiek tükrében ezt az időpontot sem érdemes készpénznek venni. A misszió, amelynek célja az lenne, hogy az Orion űrkapszulával megkerüljék a Holdat, az eredeti tervek szerint valamikor 2019 és 2021 között indult volna útnak, ám ezt a dátumot előbb 2023-ra, majd idén januárban 2025 szeptemberére módosították. Ennek következtében természetesen maga a Holdra szállás is csúszik, erre - azaz az Artemis-3 misszióra - jelen állás szerint legkorábban 2027 közepén kerülhet sor.
Bill Nelson, a NASA igazgatója, valamint munkatársai a halasztás első számú okaként az Orion űrkapszula hővédőpajzsával kapcsolatos problémákat nevezték meg, amelyekre az Artemis-1 misszió alatt derült fény. A 2022 novemberében útnak indult küldetés során az Orion legénység nélkül kerülte meg a Holdat majd tért vissza épségben a Földre, ám a későbbi vizsgálatok kimutatták, hogy az űrkapszula hővédőpajzsa több helyen megrongálódott. Ennek oka, hogy a hatalmas hőmérséklet miatt a speciális epoxigyantából készült hőpajzs belsejében keletkező gázok nem tudtak megfelelően távozni, ami repedéseket idézett elő a pajzsban, ennek következtében pedig darabok törtek le belőle. A NASA szerint a hővédőpajzs mellett szintén problémák merültek fel az Orion űrkapszula létfenntartó rendszereinél is, ami szintén hozzájárult a küldetések átütemezéséhez.
Ahogy a hírről beszámoló New Atlas megjegyzi, az újabb halasztás várhatóan egyáltalán nem tesz jót az Artemis-program megítélésének, amely 93 milliárd dollár feletti költségével már így is több milliárd dollárral lépte túl az eredetileg tervezett költségeket.
(Borítókép: NASA)
    
                     A NASA megmutatta, hogyan képzelik el a holdra szállást
            Főszerepben a Starshippel.
                
            A NASA megmutatta, hogyan képzelik el a holdra szállást
            Főszerepben a Starshippel.
        
    
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR