Általában, ha egy űrállomásmodul ekkorát robban, az nem túl jó hír. Most viszont az, mivel ezzel a Sierra Space egy fontos lépéssel került közelebb az Orbital Reef űrállomás megvalósításához – számol be róla a space.com. Az Orbital Reef építését egyébként Jeff Bezos vállalata, a Blue Origin vezeti. Mint a cikkből kiderül, ez immár a harmadik modulteszt volt, és decemberben került rá sor. A tesztelés része annak, hogy a modulok elnyerjék a NASA biztonsági tanúsítványát, idén pedig a NASA akár megadhatja a teljes engedélyt is, és ekkor kezdődhet az immár végleges méretű modul fejlesztése.
A modul, a „Sierra Space Large Integrated Flexible Environment”, vagyis a LIFE a Blue Origin által vezetett Orbital Reef űrállomás része lesz tehát. Az Orbital Reef már egyike azon kereskedelmi fejlesztésű űrállomásoknak, amelyeket a NASA finanszírozott még 2021-ben a fejlesztés kezdeti szakaszában, és ezek az állomások a tervek szerint a 2030-as években válthatnák le a mostanra igencsak nyugdíjas korba lépő ISS-t. Az Orbital Reefen kívül hasonló céllal NASA támogatást nyert el a Nanoracks LLC csapata, valamint a Northrop Grumman is.
Mint a fentiekből kiderül, nem a Sierra Space az egyetlen űrállomás-modulgyártó, és nem csak ők szeretnek mindenfélét felrobbantani – vagyis komolyra fordítva a szót, nem csak ők járnak már mélyen benne a tesztelési fázisban. Decemberben például a Lockheed Martin Space robbantott fel szándékosan egy modult egy nyomáspróba alkalmával – ezt a modult azonban a mélyebb űrbe szánják, tehát Hold körüli pályára, esetleg azon is túl. Sőt, egy a mostanihoz hasonló, felfújható modul jelenleg is működik az ISS-en – ezt a Bigelow Space teszteli. A Bigelow Expandable Activity Module vagy BEAM 2019-ben dokkolt az állomáshoz, és az ISS űrhajósai rendszeresen ellenőrzik, hogy jól bírja-e az űr vákuumát és a napsugárzást.
A Sierra Space-re visszatérve: a cég eddig három robbanótesztet végzett – ezek mindegyike a NASA-tanúsítványhoz szükséges. A videón látható, 2022 decemberében a modult túlnyomással tesztelték, és a cél az volt, hogy a modul legalább 100 órán keresztül bírja a terhelést. A robbanás végül 150 óra elteltével történt, vagyis nem csak teljesítették, de jóval meg is haladták a követelményt. Ezekre a tesztekre egyébként a NASA Marshall Űrrepülési Központjában, Huntsville-ben, Alabama államban került sor, ugyanabban a zónában, ahol a NASA az 1960-as és 1970-es években az Apollo Hold-program rakétáit tesztelte.

Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR