Így lehet ingyen netflixezni, regisztráció nélkül

2020 / 09 / 01 / Pőcze Balázs
Így lehet ingyen netflixezni, regisztráció nélkül
Mintha csak a kilencvenes években lennénk: akkor az HBO kódolatlan hétvégéi forgatták fel rövid időre a családok napirendjét, most a Netflix kínál hasonló kóstolót egy ideig. Muszáj mindent bevetniük, hogy meggyőzzék a nézőket - és a befektetőket.

Azt már tavaly lehetett sejteni, hogy 2020. a streaming platformok háborújának éve lesz. Ősszel az Apple beindította az Apple TV+-t, majd nem sokkal később hatalmas várakozásokkal és ugyanekkora sikerrel elindult a Disney+. Közben az HBO Max, az NBC Peacock és a Quibi is már szinte készen volt; azóta mindhárom szolgáltatás élesedett, és csak a Quibiről tűnik egyértelműnek, hogy kudarcot vallott.

Gombócból is sok

Az Egyesült Államokban már a háztartások ötöde nem fizet kábeltévéért, miközben az online videóplatformok népszerűsége nő. A matek viszont egyre kevésbé egyértelmű: korábban az akár százdolláros kábeltévé havidíjat könnyű szívvel cserélték le egy tizenegynéhány dolláros Netflix előfizetésre, ám ahogy újabb és újabb szolgáltatók jelentek meg, mindegyik a maga slágerműsoraival, már nem lehetetlen annyit elkölteni online tartalomfogyasztásra, mint korábban a távkapcsoló nyomkodására.

Minden platformban van valami jó

Amíg a streamelés kiegészítő bevétel volt a stúdióknak, nem fájt nekik, hogy a mozis és tévés bevételeik mellé a Netflix is beszállt egy kevéssel, hogy mondjuk a Star Warst vagy a Jóbarátokat is a filmjei közt tudja. Ahogy nőtt az online videózók száma, a jogtulajdonosok szépen lassan visszakérték a sorozataikat, filmjeiket: Disney mozikat nemsokára csak a stúdió saját platformján nézhetünk, ahogy a Jóbarátok is az HBO-hoz került a tulajdonosi összefonódások miatt. Épp ezért az online videószolgáltatók egyre többet költenek saját tartalomra, olyan címekre, amelyek a terveik szerint örökre náluk és csak náluk lesznek láthatók. Stranger Things csak a Netflixen van. The Morning Show csak az Apple-nél. The Mandalorian csak a Disney-nél. És így tovább.

A Netflix mostani kampánya ezt használja ki: a kampányoldalon regisztráció nélkül, ingyen nézhetjük a sorozataik, például a The Two Popes első részeit, vagy az általuk készített filmeket, mint például a Murder Mystery-t Jennifer Anistonnal. Megtehetik, hogy egy időre ingyen adják ezeket, hiszen az övéik. Ha tetszenek, jöhet az ingyenes próbahónap, aztán, ha szerencséjük van, az előfizetés. Merthogy növekedniük muszáj: a Netflix iparági hírek szerint több mint tízmilliárd dollárt költött tavaly, és még többet fog költeni idén tartalomra, miközben júliusban a vártnál rosszabb pénzügyi számokkal lepték meg a tőzsdei elemzőket és befektetőket. Legalább a nézők örülhetnek, amíg ingyen videózást kapnak az ilyen hírek után.

(Fotó: Jumpstory, Mollie Sivaram, Charles Deluvio/Pixabay)


Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
„Ha a fényt ilyen hatékonyan és dinamikusan tudjuk irányítani, akkor gyakorlatilag bármit megtehetünk vele.”
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Furán hangzik, pedig igaz.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.