Húsz kilométer per órával haladhatunk az irodában a Volkswagen székével

2022 / 11 / 18 / Bobák Zsófia
Húsz kilométer per órával haladhatunk az irodában a Volkswagen székével
Az autógyártó norvég mérnökei sok-sok munka befektetésével létrehozták a széket, ami soha nem kerül majd kereskedelmi forgalomba, de egy próbakörre elvihető.

A Volkswagen az elektromos autózás terén nagy lépéseket tett az elmúlt időszakban, többek között azt is bejelentették, hogy a Golf modellek kilencedik generációs tagjai az ID széria részeként jelenthetnek majd meg, vagyis elektromos meghajtást kapnak (bár a Golfnak korábban is létezett e-verziója), valamint olyan elektromos kísérleti autón, a Gen.Travelen is dolgozik, amely az önvezető autók technológiájának tesztelését és demonstrációját szolgálja majd. A vállalat az elektromos meghajtást azonban már nem csak a négykerekű járművekben, hanem egy ötkerekű személyszállítóban is elkezdte alkalmazni, megépítették ugyanis a 20 km/h-ás sebességgel száguldó irodai széket, az épületeken belüli közlekedés megreformálására.

A szék, aminek külön nevet nem adtak (feltehetően azért sem, mert soha nem kerül majd tömeggyártásba), azzal a céllal jött létre, hogy bizonyítsák: lehetséges az irodai dolgozók számára azt az érzést nyújtani egy székkel, mintha egy Volkswagen autóban dolgoznának. Hogy erre mekkora az igény vagy szükség a dolgozók részéről, azt nem lehet biztosan tudni, de a norvég mérnökök mindenesetre nem végeztek félmunkát:

az ülőalkalmatosságot minden extrával felszerelték, ami az irodai közlekedés kényelmét és biztonságát garantálja.

A "sofőr" elé kerülő akadályokat az ultrahangos szenzorok és a hátsó kamera érzékeli, ez utóbbinak a képét a kartámaszba épített kijelző mutatja, hogy ne kelljen mindig hátrafordulni a környezet forgalmának ellenőrzéséhez. A biztonságot szolgálja a becsatolható biztonsági öv, az első index-, és hátsó féklámpa, a kényelmet pedig a pedállal működő meghajtás, az integrált hangszórók, amelyek egyetlen gombnyomásra zenét is játszanak, a fűthető ülés és a diszkófények, amelyek bulihangulatot varázsolhatnak a pénteki délutánokba a munkaidő lejárta után. Mivel az akkumulátor egy feltöltéssel 12 kilométer megtételére teszi képessé a járművet, ezért az irodán belüli közlekedéshez valószínűleg nem kell túl gyakran a töltéssel bajlódni.

A szék, bármennyire hasznos kiegészítője lehetne a mindennapos feladatvégzésnek a munkahelyeken, nem vásárolható meg, de Norvégiában a vállalat szalonjaiban kipróbálható a Dezeen leírása szerint. A speciális járművet az elektromos autókat bemutató Bjørn Nyland YouTube videójában lehet alaposabban megtekinteni.

(Fotó: Volkswagen)

A legextrémebb gamer székek új dimenziókat nyitnak meg a játékosok előtt - itt van néhány radikális megoldás 2006 előtt még műanyag- és fémszékeken görnyedtek a világ Starcraft rajongói. Két gazdasági válság, a koreai és az amerikai és egy nagyon rosszul időzítő cég kellett hozzá, hogy a hátak kiegyenesedjenek. Azóta, ha akarunk, már ágyból is vehetünk gamer verziót. Mutatunk néhányat a legextrémebbek közül.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.