A Tesla tavaly novemberben jelentette be, hogy 2025-ben kiépítik az egyre több gyártmányú autóval használható Supercharger hálózatuk negyedik generációját, ami 500 kW-os töltésre lesz képes, a korábbi változat 250 kW-jához képest. Már ez utóbbival is 150-200 mérföldnyi elektromosságot tudunk tankolni negyed óra - húsz perc alatt, modelltől függően, ám a kínai BYD-nál még a Supercharger V4-nél is tovább emelték a tétet:
Super-e Platformjuk 1000 kW-ra képes, ami öt perc alatt biztosít kétszázötven mérföldnyi, azaz négyszáz kilométernyi autózást.
Hogy ez mennyire hihető, illetve hogyan lehetséges, arra a TechCrunch-nál is kíváncsiak voltak, így összegyűjtötték, hogy az elérhető információk alapján mi állhat az innováció hátterében. A 83.2 kWh-s, a Li-NMC (lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid) aksiknál stabilabb LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátor 945 Volt feszültségen működik, ami magasabb, mint más EV-k 4-800 voltos rendszerei. Előbbiek például a Tesla Model 3 vagy a Volkswagen ID3, míg utóbbiak a Porsche Taycan vagy az Audi e-Tron GT.
A magasabb feszültség alacsonyabb üzemi hőmérsékletet jelent, ám az 1 MW-os töltés így is nagy hőt termel, talán ezért döntött úgy a BYD, hogy valójában két, 500 kW-os porttal látja el a Han L-t. És ehhez persze kellenek a megfelelő töltőállomások is, amelyekből az ígéretek szerint négyezret telepít majd a cég Kína-szerte. És ha már ígéreteknél tartunk: a TechCrunch felhívja arra a figyelmet, hogy a hatótávot Kínában sokkal optimistábban állapítják meg, mint az Egyesült Államokban, így valószínűbb, hogy négyszáz helyett kétszázhatvan kilométert jelent majd az öt perc gyorstöltés a gyakorlatban.
Mindeközben a BYD a technológia mellett a pénzügyekben is igyekszik nyomást gyakorolni a Teslára. Először előzték meg Elon Muskékat árbevételben: huszonkilenc százalékos növekedés mellett százhét milliárd dollár bevételt könyvelhettek el a vetélytársuk kilencvennyolcával szemben. Azt azonban fontos kiemelni, hogy a BYD plug-in hibrideket is forgalmaz, sőt, az árbevételének az ötöde mobiltelefonok értékesítéséből származik. Emellett a nyeresége is kisebb a Tesláénál.
(Borítókép: Leon Neal/Getty Images)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR