Már az elején érdemes tisztázni, hogy Ryan Schlotthauer munkája csupán egy érdekes gondolatkísérlet, amely mögött - tudomásunk szerint - nem áll szándék a megvalósításra, és bár a dizájner meglehetősen aprólékos munkát végzett, ebben a formában a Höga valószínűleg nem is kerülhetne a boltokba. Schlotthauer ötlete abból indul ki, hogy a mai technológiai lehetőségekkel egy városi kisautót már ugyanúgy árulhatnának lapra szerelve is, mint az IKEA bútorait, így a vásárlók maguknak rakhatnák össze otthon az autójukat.
Ez egy jó délutáni program lenne, hiszen a 2,3 méter hosszú és másfél méter széles kisautó összesen 374 alkatrészből épülne fel, többek között egy megerősített bukókeretből, ami a biztonságot hivatott szolgálni. A berendezését tekintve teljesen egyedire szabható kocsiba a felhajtható szélvédőn keresztül lehetne be- és kiszállni, így kerekesszékeseknek is könnyen használható lenne, pakolni pedig ugyanilyen egyszerűen lehetne a szintén teljesen felhajtható csomagtartón keresztül. A tervező elképzelései szerint a Höga négy kerekét külön-külön villanymotor hajtaná, amelyek akár ellentétes irányban is képesek lennének mozogni, ezzel könnyítve meg a manőverezést a szűk helyeken.
Schlotthauer a tervezésnél komoly figyelmet fordított a fenntarthatóságra, ami az “építsd magad” filozófián kívül abban is tetten érhető, hogy a Höga teljes egészében újrahasznosítható lenne, emellett a csomagolása is felhasználható lenne például sérült bútorok visszaküldésére.
A jelenlegi trendekhez képest mindenképpen érdekes fordulat lenne, hogy miután az autógyárakban a robotok már jelentős részben átvették az emberek munkáját, az emberek egyszerre csak visszavennék a munkát a robotoktól, azonban Magyarországon meglehetősen komoly akadályokba ütközne, aki egy ilyen autóval szeretne furikázni. A hatályos jogszabályok alapján a Höga minden bizonnyal egyedi autónak minősülne, aminek az építésére és engedélyeztetésére szigorú szabályok vonatkoznak. Ennek egyik feltétele, hogy közúti járműgyártó tevékenységet folytató egyéni vállalkozóként legyünk bejegyezve, emellett szükségünk lenne egy szakértő által ellenjegyzett műszaki dokumentációra valamint a közlekedési hatóság által kiállított típusjóváhagyásra is.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR