A Lowell-kráter területe tökéletes terep egy leendő marsi város felépítésére a Clouds Architecture Office tervezői szerint, akik a Mars Hydrosphere elnevezésű település terveit, valamint kis méretű modelljét a velencei biennálén mutatták be.
Az elképzelés szerint a nagyjából 10 000 főt befogadó város védelmét a Marsot folyamatosan bombázó káros sugárzás ellen hatalmas tömegű vízzel oldanák meg - ennek felszíne alatt öt méterrel bújna meg az emberek számára kialakított, több szintes létesítmény. A vizet vízjégből alakítanák ki az építészek perklorát sók segítségével, és a víz felszínét átlátszó membránnal védenék a párolgás ellen. A város a kialakításának köszönhetően “folyékony éggel” rendelkezne, azaz a víz és a membrán fényáteresztő jellege miatt elegendő természetes megvilágítást biztosítana az emberek és a növények számára.
Az energiát kisebb, moduláris atomreaktorokból nyernék ki a lakosok, az építkezés során pedig felhasználhatnák a helyi alapanyagokat, sőt, még az embereket a Marsra szállító rakéták egyes berendezéseit is, amelyekből az infrastruktúra egy részét el tudnák készíteni, így kevesebb alapanyagot kellene a Földről a távoli bolygóra szállítani.
A Mars meghódítása persze még mindig elérhetetlennek tűnő távolságban van, de a városok tervei mindenesetre körvonalazódnak, a marsi emberes missziók egyik legnagyobb szószólója, Elon Musk pedig még tavaly is úgy gondolta, hogy a fejlesztések akár villámgyorsan is haladhatnak, és 2028-at jelölte meg az első, legénységgel zajló marsi utazás lehetséges időpontjának. A Trump-adminisztráció május elején közzétett költségvetési javaslata szerint a NASA költségvetését 24%-kal lecsökkentik, a tudományos programokra sokkal kevesebbet költenek majd, az emberes missziók viszont 650 millió dolláros támogatást kapnak, és köztük is kiemelt figyelemben részesül annak a célnak elérése, hogy embert küldjenek a Marsra. Musk szerint az első, önnfenntartó város a Marson 20 éven belül épülhet fel.
(Fotó: Clouds Architecture Office)
        
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR