Az elmúlt fél év nem lesz az önvezető technológiával foglalkozó vállalatok kedvence. San Franciscóban tüntetéseket szerveztek a robottaxik ellen, megszületett az ítélet az első, AV-okozta halálos baleset ügyében, a Teslának vissza kellett hívnia az Autopilotját, a GM Cruise nevű leányvállalata pedig egy baleset után elvesztette a robottaxi-engedélyét, a vezérigazgatóját, majd ideiglenesen leállította a működését és elbocsátotta a dolgozói negyedét. Ráadásul a céget azzal vádolják, hogy az elvonszolt gyalogosról szóló videófelvételeket vissszatartották a hatóságok elől. Mindennek fényében jó volt olvasni a The Verge cikkét arról, hogy a konkurens Waymo úgy látja, hogy
a járművei lényegesen kevesebb baleset részesei, mintha emberek vezetnék azokat.
Az arizónai Phoenixben, illetve a kaliforniai San Franciscóban és Los Angelesben megtett hétmillió mérföldre vetítve ez azt jelenti, hogy tizenhéttel kevesebb sérülés, és hússzal kevesebb, rendőrségnek bejelentett ütközés történt, hála a rendszereiknek. A cégnek minden ilyen eseményt, a legkisebbeket is jelentenie kell a közúti közlekedésbiztonsági hatóságnak (NHTSA); sérüléssel járó ütközésből ez egyébként összesen hármat jelent, amelyek közül egyik sem volt súlyos. Az emberek egymillió mérföldenként átlagosan 2,78-szor ütköznek, a Waymonál ez mindössze 0,41 esemény egy ekkora távon. Ráadásul a vállalatnál arra is ügyeltek, hogy mivel korlátozott területen közlekedhetnek a járműveik, például nem használnak autópályákat, ezért az adatokat statisztikailag korrigálniuk kellett. Korábban egy biztosítótársasággal együttműködve jutottak hasonlóan biztató eredményekre, igaz, azt fontos hozzátenni, hogy emberi sofőröknél százmillió mérföldenként történik egy haláleset, vagyis a hétmillió mérföld alapján nem lehet minden tényezőt és lehetséges kockázatot elemezni. Akárhogy is, a Wired által megszólaltatott szakértők szerint az eredmények optimizmusra adnak okot és megbízhatóak - mindkét tényezőre nagy szüksége van most a szektornak.
(Borítókép: Waymo)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR