A Jokohamában májusban megtartott ICRA (International Conference on Robotics and Automation) konferencián a résztvevők a robotikai fejlesztések legújabb eredményeit mutatták be a nagyközönség előtt és a mérnökök vetélkedőkön is összemérhették tudásukat, hogy az automatizáció hatékonyságát demonstrálják vagy éppen az akadályokat próbálják meg közösen legyőzni. Egyike a versenyeknek a Ruhamanipulációs teszt volt, amelyen a csapatoknak nem mást, mint különféle ruhadarabok robotkarokkal való megragadásának és kihajtogatásának feladatát kellett megoldani.
Ez a tevékenység az egyik résztvevő, a Samsung kutatója, A. Yong elmondása szerint az egyik legnehezebb a háztartási robotok számára, mivel egyáltalán nem mindegy, hogy melyik ponton, milyen erővel fogja meg a ruhát a robotkar és hogyan nyújtja az anyagot, aminek ideális esetben nem szabad gyűrődnie vagy elszakadnia. A versenyen a hardvert a helyszínen biztosították, a mérnököknek csak a szoftvert kellett megalkotniuk, amire hónapok álltak rendelkezésükre, de így is nehéz munkának bizonyult a cél elérése. A pólót, rövidnadrágot és törölközőt teljesen automatizált módon kellett kihajtogatnia mindenkinek, távoli irányítást nem alkalmazhattak. Egy valódi háztartási robotnak persze össze is kell majd hajtania a ruhadarabokat, de a vetélkedőn ezt egyelőre meg sem próbálták a csapatok. A győztes dél-koreai AIR-jnu csapat végül a gyorsaság fokozására egyszerű képfeldolgozási metódust választott.
A ruhamanipulációs vetélkedőt rendszeresen megrendezik a konferenciákon, tavaly négyszögletű textileket kellett ki-, és összehajtani az ICRA-n, 2022-ben pedig háztartásban használatos anyagokkal dolgoztak a résztvevők az IROS (International Conference on Intelligent Robots and Systems) rendezvényen. A könnyűnek tűnő feladat a gyakorlatban már a leírás alapján is rendkívül komplikált, mivel a deformálható anyagokkal való munka finom és precíz mozdulatokat igényel. Pedig ez a tennivaló csak egy kis részletét jelenti majd a háztartási munkáknak, amelyekkel egy otthoni robotnak szembe kell néznie és meg kell oldania ahhoz, hogy tényleg hasznos segítőtárssá váljon.
(Fotó: peepo/Getty Images)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR