A Kawasaki elsősorban a jó minőségű motorkerékpárjairól híres, így keveseknek jut eszébe, hogy a vállalat a robotika területén is jelen van. A Kawasaki a 2015-ben indított Kaleido programja keretein belül fejleszt lábakat használó robotokat, és mint az nemrég kiderült, egyáltalán nem hiába: a vállalat ugyanis egy pár napja, a 2022-es International Robotics Exhibition (iREX) rendezvényen, Tokióban mutatta be a semmihez sem hasonlítható Bex névre keresztelt robotját – számolt be róla a Gizmodo.
A négylábú robot testfelépítését egy hegyi kecskefajta, az Ibex ihlette, és a hagyományosabb elvek mentén született Boston Dynamics robotkutyával ellentétben erre már fel is tud ülni egy ember, ráadásul a robotkecske tarkóján található biciklikormánnyal remekül lehet irányítani a járművet. A Bex összesen 100kg terhet tud cipelni, ami a gyakorlatban bőven elég lehet egy személy és 20-30 kilogrammnyi felszerelés mozgatására.
A kecskerobot egy igazán érdekes tulajdonsága, hogy míg kihívást jelentő, egyenetlen terepen a lábaival boldogul, addig egy kellően sima úton már a térdeinél rögzített kerekeken gurulhatna, egyfajta elektromos robogóként működve. A robot felső része moduláris felépítésű, így könnyen átalakítható személyszállító elektromos paripából teherszállító lábastalicskává, de akár még a poligonokba zárt kecsketorzót is le lehet szerelni.
A robotkecskét tervezői elsősorban könnyű teher cipelésére, illetve járőrözési feladatokra szánják. Az IEEE Spectrum a robotról szóló cikkében idézi a fejlesztés vezetőjét is, aki több hasznosítási területet is felvázolt az eszköz számára: a Bex alkalmas lehet különböző anyagok mozgatására építkezéseken, cipelhetné a terményt, amit a gazdálkodók leszednek a földjeiken, de elláthatna járőrözési feladatokat is különböző létesítményekben.
Őrzési és járőrözési feladatokra robotokat alkalmazni már nem a távoli jövő, sokkal inkább a jelen: Spot, a Boston Dynamics robotkutyája már hivatalosan is munkába állt a Hyundai gyáraiban, mint járőr, illetve az Egyesült Államok különleges egységeinél is szolgálatba lépett, bár a tömegoszlatás egyelőre még nem tartozik a munkakörébe. A Kawasaki egyébként nem csak a négylábú robotok tekintetében vette fel a versenyt a Boston Dynamics fejlesztéseivel, hanem a kétlábú robotokéban is, hiszen a motorokról elhíresült vállalat szintén rendelkezik már saját, kétlábú robottal is, bár ez utóbbitól néhány bátorító integetésen kívül túl sokat még nem láthattunk. Mindenesetre félelmetes belegondolni abba, hogy mi mindenre lenne képes együtt egy robotkecske egy másik, humanoid robottal a nyeregben.
(Fotó: Kawasaki Robotics)

Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR