2019 novemberében, röviddel a Rakéta indulása után írtunk arról, hogy nem messze New Yorktól, Jersey Cityben a szavazók hetven százaléka egyetértett azzal, hogy évi hatvan napnál hosszabban ne lehessen kiadni lakásokat a tulajdonos távollétében, sőt, a négy lakásnál többel bíró házakban úgy, ahogy van betiltották az Airbnb-t. Most hasonló, ám még szigorúbb korlátozásokat vezettek be a szomszédban: a Wired cikke szerint nem elég, hogy minden, rövid távon kiadó lakást regisztrálni kell az önkormányzatnál, csak az adott ingatlanban lakók adhatják ki azt,
és otthon kell lenniük, amikor vendégeket fogadnak. Akik legfeljebb ketten lehetnek.
Amikor a platformot elnevezték a nappaliba betett plusz felfújható matracokról, akkor az alapítók valószínűleg aláírták volna ezt a működési modellt. Azóta azonban a szektor hobbiból befektetési formává lépett elő, professzionalizálódott: a betiltásban érdekelt Amerikai Hotelszövetség szerint az Airbnb bevételének a négyötöde teljes kiadott lakásokból érkezik, valamint vannak városok, ahol a bevétel több mint a fele több ingatlant is kiadó tulajdonosokhoz köthető. Akad forrás, amelynek adatai alapján a kiadott lakások harminc százalékát olyanok viszik piacra, akik több mint huszonegy ingatlant kezelnek. New Yorkban negyvenezer Airbnb működik, ezeknek valamivel több mint a fele kiadó rövid távon. Augusztus végéig háromezer esetben folyamodtak működési engedélyért a tulajdonosok. A vállalat szerint a jogszabály "csapás, amelyet a turizmusra, a New Yorkiak ezreire, valamint a kisvállalkozásokra mértek".
Amint arra a Wired emlékeztet, minden város másként küzd az Airbnb-jelenséggel: Dallas-ban például csak bizonyos környékeken engedélyezett a rövid távú kiadás, míg San Franciscóban évi kilencven éjszaka, Párizsban százhúsz, Amszterdamban harminc a maximum, amelyet a tulajdonos kiadhat. A lisszaboni intézkedésekről, amelyeket a harminchét százalékos lakásbérlet-árnövekedés hatására hoztak, mi is írtunk a Rakétán.
(Fotó: Clay LeConey/Unsplash)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR