 
                                            Egyre nehezebb lépést tartani a hírekben egyre többször felbukkanó légitaxikkal: oldalunkon is szinte heti rendszerességgel számolunk be újabbnál újabb eVTOL-koncepciókról, melyek a legtöbbször a drónok és a repülőgépek tulajdonságait ötvözik különböző arányban. A légitaxik közül egyeseknek egyáltalán nincsenek szárnyai – elég csak a Rakétán is bemutatott Volocopter helikopterszerű eVTOL-jára gondolni, – más légitaxikon pedig inkább afféle rásegítésként van jelen, mint például az izraeli Air One esetében, de például a londoni SkyFly légitaxiján lévő szárnyak már valóban termelnek elég felhajtóerőt a hagyományos repüléshez is.
A 2016-ban alapított floridai startup, a Doroni Aerospace légitaxijának szárnyai inkább rásegítésként vannak jelen, amivel azonban a cég kitűnik, az a rotorok felépítése: a Doroni az elektromos légitaxijának rotorjait ugyanis egyenként is körbevette egy olyan védőburkolattal, ami valamiért a többi gyártónak eddig nem jutott eszébe, így a H1 névre keresztelt kétszemélyes jármű első ránézésre talán valamivel biztonságosabbnak tűnik társainál, ha aerodinamikusabbnak nem is.
A 650 kg súyú, és nagyjából 200kg teher szállítására képes H1 levegőbe emeléséről 8 darab rotor gondoskodik: ezek a gép két pár, nagy állásszögben rögzített szárnyának tövébe vannak elhelyezve, de a gép ezeken felül még két, a törzs végébe épített légcsavarral is rendelkezik, mely a vízszintes haladáshoz biztosít tolóerőt. A H1 maximális sebessége a tervezői szerint 225 km/h, az átlagos utazósebesség pedig 160km/h lesz, és egy feltöltéssel körülbelül 100km megtételére lesz képes. Ami az akkumulátorokat illeti, a cég állítása szerint mindössze 15-20 perc alatt lehet majd 20%-ról 80%-ra feltölteni.
A H1-et a tervezői úgy alkották meg, hogy megfeleljen a Szövetségi légügyi hatóság (FAA) könnyűszerkezetes sportrepülőgépekre vonatkozó előírásainak, ami a gyakorlatban azt fogja eredményezni, hogy a gépet a tulajdonosa akár 20 óra képzést követően önállóan vezetheti. Ami a biztonságot illeti, a H1 a nagyfokú redundancián túl egy beépített ejtőernyővel is rendelkezik, ami szükség esetén biztonságban a földre tudja juttatni a meghibásodott gépet.
A Doroni a jelenlegi ütemterve alapján 2023-ban fogja megteremteni a sorozatgyártás feltételeit, 2024-ben pedig a szükséges engedélyek megszerzésére fognak koncentrálni, az első sorozatgyártott példányokat pedig 2024 negyedik negyedévére ígérik. A jármű azonban már most előrendelhető, 150000 dollár, azaz körülbelül 63 millió forint ellenében.
(Fotó: Doroni Aerospace)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR