Ahogy arról már mi is beszámoltunk, a Tejútrendszer már számos másik galaxissal ütközött, és annak rendje és módja szerint el is nyelte őket, a csillagászok még azt is meg tudják mondni, hogy pontosan hány ilyen ütközés történt, és melyek azok az “idegen” csillagok, melyek eredetileg nem tartoztak galaxisunkhoz. Az Androméda-köddel történő ütközés után a két galaxis közepében található szupermasszív fekete lyukak kevesebb mint 17 millió évvel a galaxisok egyesülése után szintén összeolvadnak majd.
Azt már régóta tudják a csillagászok, hogy az Andromeda ütközési pályán van saját galaxisunkkal, de keveset vizsgálták hogy mi lesz a hatalmas központi fekete lyukak sorsa. Most olyan szimulációkat készítettek, melyek válaszokat keresnek erre a kérdésre.
Funfact: A NASA szerint szerint sem a nap, sem a Föld nem sérül majd az ütközésben.
Az összeolvadás után létrejövő új galaxis, a “Milkoméda”, egy óriási elliptikus galaxis lesz, melynek központi fekete lyukai keringeni kezdenek majd egymás körül és csak kevesebb mint 17 millió évvel később ütköznek össze, írták a kutatók az Astronomy & Astrophysics tudományos folyóiratban. Közvetlenül a fekete lyukak egymásba olvadása előtt gravitációs hullámokat bocsátanak majd ki, hozzávetőlegesen 10 kvintmillió (1018) nap erejével.
A kutatók szerint az olyan civilizációk, melyek nincsenek messzebb tőlünk, mint 3,25 millió fényév és rendelkeznek gravitációs hullámérzékelő technológiával, észlelhetik majd az ütközést.
“A friss adatok szerint az Andromeda galaxis nagyjából 116 kilométeres másodpercenkénti sebességgel közelít felénk” - mondta Riccardo Schiavi, a római Sapienza Egyetem asztrofizikusa. A kutatók a két spirálgalaxis egymásra kifejtett gravitációs vonzásának és az egyéb közreható közöttük található anyagok számítógépes szimulációjával lefuttatták az eseménysort, és benne a galaktikus ütközés legvalószínűbb forgatókönyvét.
A fenti videóban bemutatott számítógépes szimuláció megmutatta, hogy a Tejútrendszer (balra) és az Androméda-köd (jobbra) galaxisok mintegy 4 milliárd év múlva miként fognak egymás mellett elszáguldani súrolva a másikat, majd nagyjából 6 milliárd évvel később hogyan olvadnak össze egyetlen galaxissá. A korábbi szimulációk szerint a két galaxis frontálisan ütközött volna, nagyjából 4-5 milliárd év múlva. A grafikon számai kiloparszek távolságot jelölnek (1 kiloparsec 3260 fényévnek felel meg.
“A csapat becslése a Milkoméda létrejöttére valamivel hosszabb időablak, mint amit más csapatok számoltak ki” - mondta Roeland van der Marel, a baltimorei Űrtávcső Tudományos Intézet csillagásza, aki nem vett részt a kutatásban. Az eltérés szerinte részben annak a bizonytalanságnak a következménye, amit az Androméda-köd sebességének pontos meghatározása jelentett.
(Kép: NASA, Unsplash)

 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR