A Digitet gyártó Agility Robotics érzékletesen írta le humanoid robotjának első munkanapját:
"Egy látszólag szokványos napon az első műszakban dolgozók beléptek a GXO Atlanta mellett található, lenyűgöző épületébe. Mint kiderült, ez valójában történelmi nap volt.
Ez volt az első alkalom, hogy egy humanoid robot csatlakozott hozzájuk, hogy egy teljes műszakot ledolgozzon egy kereskedelmi létesítményben - nem teszt gyanánt, nem próbaüzemben, nem is demonstrációs céllal."
Az eseményre idén június 5-én került sor és azóta már nem csak Digit, hanem egy másik cég, a Figure AI robotja, Figure 02 is közel került ahhoz, hogy a sci-fi történeteket valóságossá tegye, vagyis valódi," fizetős" munkát végezzen a telephelyeken az emberek mellett. Bár a gyártási folyamatok során az ipar számos ágában rengeteg gépezetet és robotot alkalmaznak a cégek már régóta a hatékonyság növelésére, de az emberszerű robotok még újdonságot jelentenek, így főként az írók által kitalált világok képe ugorhat be elsőre a gyárakban robotoló gépemberek említése kapcsán. Nem véletlenül, a robot szót ugyanis Karel Čapek, cseh író használta először (és a bátyja, Josef találta ki) az 1920-ban megjelent darabjában, a Rossum Univerzális Robotjaiban, aminek központi szereplői a humán formájú, robotolásra, azaz szolgálatra, kényszerű munkákra alkotott gépek voltak.
A modern humanoidok fejlesztésének célját is hasonlóan határozzák meg a gyártócégek: a Figure AI szerint a robotok segítenek abban, hogy az embereknek ne kelljen a jövőben veszélyes és nemkívánatos feladatokat végezniük, a Digitet tesztelő Amazon pedig kiemelte, hogy az automatizálás a dolgozók túlterheltségét és a sérülések esélyét hivatott csökkenteni.
"A célunk az, hogy minimalizáljuk a technológiánk alkalmazásához szükséges infrastrukturális változtatásokat, és arra fókuszáljunk, hogy a dolgozóknak mire van szüksége."
- szól az Agility Robotics indoklása a humán formát illetően - "A kétlábú, dinamikusan stabil forma előnyeit kihasználva Digit képes rá, hogy szűk helyeken dolgozzon, olyan magasra nyúljon, mint az emberek, fel-, és lesétáljon a lépcsőkön és rámpákon, használja a lifteket, és egy valódi személyhez hasonlóan lépjen kapcsolatba a környezetével (ellentétben a hagyományos, kerekeken guruló robotokkal)."
Digit legfőbb feladatát egyelőre egy nagyon egyszerű és nem túl érdekfeszítő tevékenység jelenti: a különböző árukat, alkatrészeket tartalmazó tárolók mozgatása egyik helyről a másikra. A robotok ezt a feladatot viszonylag eredményesen tudják elvégezni - hogy hogyan néz ki a munkafolyamat tesztkörnyezetben, több robot bevonásával, azt a cég legújabb videójában láthatjuk közelről.
Ahogy az látható, a robotok struktúrája főként a tárgyak pakolásához lett adaptálva, de a furcsa lábszerkezet miatt valójában nem is annyira emberszerűek, inkább nagy hibrid szöcskéhez hasonló az alakjuk. A cég ennek megfelelően gyakran humanoid helyett 'mobil manipulátorként' utal a gépekre.
(Fotó: Agility Robotics)
 
         Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR