 
                                            Ezerkétszáztizenhét tanulmány, több mint ötvenhárommillió kutatási alany, tíz gigabájtnyi nyers adat, és persze az elmaradhatatlan mesterséges intelligencia - a készítők szerint ezekre alapozza a Death Clock, azaz Halálóra nevű alkalmazás a napra pontos, bár némi iróniával előadott becsléseit. A program "eléggé jelentős" előrelépés a hagyományos várhatóélettartam-táblázatokhoz képest, legalábbis Brent Franson programozó szerint.
Az ingyenesen letölthető app két és fél percnyi kérdőív-nyomkodás, majd némi gondolkodás után nekünk is kibökte a választ,
ha minden jól megy, akkor 2075. március 15-én, kilencven évesen fogok elhunyni, nagyjából huszonöt évvel később, mint arra a születésemkor átlagosan számítani lehetett. Legalábbis, ha nem változtatok a jelenlegi szokásaimon és a vérképemen, merthogy az alkalmazás például kíváncsi volt arra, hogy mennyit ülök, mennyi vizet és alkoholt iszom, vagy hogy mennyire gyakran eszem zöldséget és milyen magas a koleszterinszintem. Ha ezeken tudnék valamennyit javítani, öt évvel, azaz ötvenhét teliholddal és több mint kétszáz hétvégével tovább húznám, és olyan vidám lehetnék, mint az illusztrációkon sárkányt eregető kaszás.
És úgy tűnik, a fejlesztő is szeretne vidáman sárkányt eregetni, mert évi hetvenezer, akciósan csak harmincötezer forintot kér a tanácsaiért, amelyekkel nyújthatok az életemen. Bár azzal nem számol, hogy egy ekkora összeg kifizetése mekkora mentális, sőt, akár testi fájdalmat okozna nekem, így az előfizetéstől inkább eltekintettem.
Az alkalmazás androidra és iOS-re is letölthető a készítő honlapjáról, ám a Google Playben Magyarországon jelenleg még nem elérhető, így aki most azonnal szeretné megtudni a várható élettartamát, annak érdemes 3rd party alkalmazásboltokban (pl. APKPure) rákeresni az appra.
(Borítókép: Aron Visuals/Unsplash)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR