A kísérlet „captive-carry” módban zajlott, vagyis a teszthajtómű végig a hordozógépen maradt, miközben a rendszer már szuperszonikus környezetben dolgozott és adatokat gyűjtött. A program neve ATLAS (Atmospheric Test of Launched Airbreathing System). Célja a teljesítmény igazolása, és annak eldöntése, bírja-e az eszköz a gyorsulás, a hő és a rezgés jelentette terhelést valós körülmények között.
„Ez fordulópont számunkra” – mondta Mark Rettig, a GE Aerospace Edison Works fejlesztési vezetője.
Olyan, levegőt „lélegző” hajtómű, amely a nagy sebességgel beáramló levegőt összesűríti, üzemanyaggal keveri, majd meggyújtja – mozgó kompresszor nélkül.
A most tesztelt változat szilárd tüzelőanyagú, ami egyszerűbbé és strapabíróbbá teheti a rendszert. A próbákhoz a Starfighters International polgári F–104-esét használták; a típus Mach 2 feletti repülésre képes, ideális repülő laboratórium. Az itt begyűjtött adatok a nagy sebességű, akár hiperszonikus rendszerek következő generációját alapozhatják meg.
(Kép: GE Aerospace)