A Faurecia és a Michelin vegyesvállalata a Symbio reméli, hogy 2030-ra a világpiac negyedét megszerezheti. Ha ezt elérik, akkor 1,5 milliárd eurós forgalmuk lesz. A gyár terveit sokan ambiciózusnak tartják, bár a részleteket és a pontos helyét még nem fedték fel. A Symbio ugyanakkor máris kifejezte érdeklődését, hogy ezen kívül további két gyárat is építene - egyet Amerikában, a másikat pedig Ázsiában.
A két vállalat célja, hogy kritikus szereplőkké váljanak az üzemanyagcellás rendszerek területén. A Symbio vezérigazgatója, Fabio Ferrari azt mondta:
“Azt akarjuk, hogy a SYMBIO az üzemanyagcellás rendszerek terén világvezetővé váljon, és következésképpen részt vegyen a zéró-emissziós mobilitás bevezetésének felgyorsításában. Noha rövid távon a releváns piacok a haszongépjárművek és teherautók, a személygépkocsikat is bevonjuk majd 2025 és 2030 között. Arra számítunk, hogy 2030-ra évente 200 ezer hidrogénrendszert állíthatunk elő. Hosszú utat tettünk meg a 2010-es indulás óta!”
Az induláskor a Michelin és a Faurecia 140 millió eurót fordított a hidrogén üzemanyagcellák új generációjának kifejlesztésére, mára pedig a 2019 márciusában létrehozott Symbio-vegyesvállalat mintegy 200 embert foglalkoztat.
Az új gyár a meglévő elektromos járművekbe integrálható üzemanyagcella egységek gyártására összpontosít. Az egységek hatótávolság-növelőként szolgálnának a haszonjárművekben, 180 km-el megnövelve azok hatótávolságát. Végül azonban a hidrogénüzemű személygépjárművek piaca is sorra kerül.
Amikor az akkumulátor töltöttségi szintje eléri a 80 százalékot, az üzemanyagcella automatikusan aktiválódik, hogy menet közben, vagy álló állapotban fokozatosan, csepegtető töltéssel töltse, így tartva fenn az akkumulátor töltöttségi szintjét. A járművezetőnek természetesen lehetősége van kézzel is bekapcsolni a hatótáv-növelést. Ha a jármű akkumulátorának szintje eléri a 2 százalékot, akkor csak hidrogénhajtásra vált.
A Michelin már régóta a fenntartható mobilitást fokozását kommunikálja célként, a társaság sajtóközleményében így írt:
“A közlekedési ágazat három fő kihívás középpontjában áll: a levegő minőségének javítása, a CO2-kibocsátás csökkentése és az energiaátmenet elősegítése. Manapság a hidrogénüzemű mobilitás elengedhetetlen megoldás e három kihívás egyidejű kezelésére."
"A hidrogéntechnológia kulcsszerepet játszik majd az elektromos járművek tömeges fejlesztésében annak érdekében, hogy a jövőben elérjék a zéró kibocsátású mobilitást. A hidrogén üzemanyagcellák különösen alkalmasak intenzív felhasználásra és azok számára, akik nagyobb autonómiát igényelnek, következésképpen tökéletesen kiegészítik az akkumulátor technológiát.”
"A világ jelenleg az elektromos járművek tömeges fejlesztésén dolgozik, hogy elérjük a nulla kibocsátású mobilitás célját. A hidrogéntechnológia döntő szerepet játszhat ebben az átmenetben."
(Forrás: Intelligentliving Képek: Twitter, Faurecia, Michelin, Symbio)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR