A Rakétán többször beszámoltunk a törvénytervezetről, amit a Facebook mellett a Google is határozottan elutasított. A jogalkotók abból indultak ki, hogy a hírforrások függnek a platformoktól és fordítva, de a tech cégek túl nagyok ahhoz, hogy tisztességes tárgyalópartnerként viselkedjenek. Épp ezért a törvénytervezet kötelezi a feleket, hogy alkudják ki, hogy mennyi jár a cikkek eredeti tulajdonosainak azért, hogy megjelennek az anyagaik a portálokon. Ha nem sikerül megállapodniuk, majd dönt egy békéltető testület. Aki megszegi a törvényt, már be is fizetheti a helyi bevétele tíz százalékát - alkalmanként.
"A törvény alapvetően félreérti a platformunk és a kiadók viszonyát" - írja a Facebook közleménye. "Megpróbálhatunk megfelelni egy törvénynek, ami figyelmen kívül hagyja ennek a viszonynak a valódi működését, vagy megtilthatjuk a hírtartalmak megosztását a szolgáltatásainkon Ausztráliában. Nehéz szívvel az utóbbit választjuk." A Facebook azt állítja, hogy tavaly 5,1 milliárd "ingyenes hivatkozást" generáltak ausztrál kiadóknak, melyek értékét 407 millió ausztrál dollárra, vagyis közel százmilliárd forintra teszik. Ezzel szemben - megint csak a Menlo Park állítása szerint - a hírek csak a felhasználók által látott tartalom négy százalékát teszik ki, vagyis azt mondják, a kiadóknak nagyobb szükségük van rájuk, mint fordítva.
Döntésük értelmében az ausztrál kiadók nem oszthatnak meg semmit a Facebook oldalaikon, sőt, a nemzetközi kiadók posztjait sem fogják látni a szigetország internetezői. Vagyis az ausztrálok nem láthatnak, és így nem is oszthatnak meg se helyi, se nemzetközi híreket. Sőt, mi magyarok sem láthatunk és oszthatunk meg mostantól ausztrál cikkeket a Facebookon.
(Fotó: Robert Cianflone/Getty Images)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR