 
                                            Miként hat ki a mobiltelefon a járásunkra? Bár ez az eszköz már rég jelen van az életünkben, most született először empirikus kutatás arról, hogy miként befolyásolja a telefon nyomkodása a mozgáskoordinációnkat. A Queenslandi Egyetem kutatói azt vizsgálták, hogy a telefon olvasgatása, valamint a telefonba pötyögés mennyire hat ki a járásunkra, illetve a mozgásunkra úgy általában. Ehhez 26 egészséges önkéntest vizsgáltak. Mindegyik alanynak egy körülbelül 8,5 méter hosszú vonalon kellett végigsétálnia méghozzá háromféle módon: először telefon nélkül, másodszor a telefonban egy szöveget olvasva, harmadszor pedig a következő mondatot gépelve: the quick brown fox jumps over the lazy dog/a gyors, barna róka átugorja a lusta kutyát. Az alanyok testmozgását egy három dimenziós mozgásanalizáló rendszerrel értékelték ki. Az eredmény nem túl megdöbbentő: a gépelés jobban, az olvasás pedig kisebb mértékben, de szintén befolyásolja a mozgást. A gépelés közben a résztvevők lassabban lépkedtek, többször eltértek az egyenes vonaltól és még annál is kevesebbet mozgatták a nyakuk (figyelték a környezetük), mint mikor olvastak a telefonon.
A kutatás vezetője az eredményt a következőképp foglalta össze a CNN-nek: a gépelés, és kisebb mértékben az olvasás a mobilon befolyással bír a sétálásra és az egyensúlyozásra. Mindez pedig kihathat a biztonságos közlekedésre, ha valaki séta közben gépelne be egy üzenetet a telefonján.
Az Országos Mentőszolgálat egyébként azt írta ma a Facebook oldalán, hogy a havazással kezdetét vette a „ Megcsúsztam időszak”. Ez nem csak autóbalesetet jelent, de sok gyalogos is megsérül ilyenkor, nem csak az idősebbek, de a fiatalabbak is egy-egy csúnya esést követően. Saját biztonságunk érdekében, és hogy ne terheljük feleslegesen az életmentőket, az a legjobb tehát, ha ilyenkor fokozott óvatossággal közlekedünk. Például a telefont az amúgy is rizikós szakaszokon a zsebünkben hagyjuk.
Az úgynevezett figyelmetlen sétálás, azaz distracted walking jelenségét már sokan vizsgálták korábban, a kutatások jelentős része pedig arra jutott, hogy bár a telefon valóban növeli a kisebb balesetek kockázatát, a súlyosabb vagy halálos kimenetelű közlekedési balesetekre alig-alig van hatással. A jelenésgről részletesebben ebben a cikkünkben írtunk:
Helyesbítés: cikkünk korábbi verziójában tévesen állítottuk, hogy a sétálás közbeni mobilozás témakörében eddig nem készültek kutatások, a szöveget ennek megfelelően pontosítottuk.
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR