Az első, szubszonikus próbarepülés a palmdale-i (Plant 42) kifutóról indult, majd biztonságos landolással zárult az Edwards légibázison. A gép nagyjából 370 km/órával repült, és körülbelül 3 660 méteres magasságot ért el.
A közel 30 méter hosszú, egyszemélyes X-59-et Nils Larson, a NASA vezető berepülőpilótája irányította a mostani küldetés során. A típus célja, hogy tartósan Mach 1,4-gyel, azaz mintegy 1 490 km/órával repüljön 16 764 méteren, miközben a földön ebből csak annyit hallani, mintha becsuknának egy autóajtót.
Ha ez sikerül, az így gyűjtött adatok új zajszabványokhoz vezethetnek, és közelebb hozhatják a szuperszonikus utazást a szárazföld felett is.
A mostani felszállás még csak a kezdet: a következő hónapokban fokozatosan nő majd a magasság és a sebesség. Ha az X-59 beváltja az ígéretét, a szuperszonikus repülés nemcsak gyors, hanem végre udvariasan halk is lehet.
(Forrás: TWZ, kép: Matt Hartman)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR