"20% kamu / spam fiók, ami a Twitter állításának a négyszerese, és még több is lehet. Az ajánlatom azon alapult, hogy a Twitter tőzsdefelügyeleti számai pontosak. Tegnap a Twitter vezérigazgatója nyilvánosan visszautasította, hogy bebizonyítsa az öt százaléknál kisebb arányt. Ez az üzlet megáll, amíg ezt nem teszi meg." - így fogalmazott a platformon a Tesla vezetője amerikai idő szerint kedd reggel. A The New York Times cikkében kiemeli: azt nem tudni, hogy a húsz százalékot pontosan honnan vette Musk.
Amint arról április közepe óta többször beszámoltunk a Rakétán, Musk szeretné megszerezni a világ egyik legismertebb, ám a társainál sokkal kevésbé jövedelmező közösségi platformját. Néhány hét alatt meg is született a megállapodás: a világ leggazdagabb embere a vagyonának körülbelül az ötödét-hatodát, negyvennégy milliárd dollárt fog fizetni a cégért, amikor azt kivezeti a tőzsdéről. Ehhez a saját pénze mellett más finanszírozók segítségét is igénybe veszi. Mindezt már jelezte az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletnek (SEC), sőt, még azt is kikötötték, hogy a felek egy-egymilliárd dollárral tartoznak egymásnak, ha az üzlet mégsem jönne össze, ám a vállalat a szerződés szerint kényszerítheti arra Muskot, hogy megtörténjen az adásvétel, ha az ahhoz szükséges források a rendelkezésére állnak.
Cikkünk írásakor a Twitter részvényei negyven dollár alatt vannak, míg a Musk által kialkudott vételár részvényenként ötvennégy dollár és húsz cent. Így természetesen többekben felmerül, hogy a milliárdos alkudozni próbál. Ezzel azonban úgy tűnik, elkésett, hiszen a szerződést aláírta, a jelek szerint szerint az ilyenkor szokásos, aprólékos vizsgálat (due diligence) nélkül. A Times szerint az üzlet meghiúsulásához nem lenne elég az sem, ha kiderülne, hogy a korábban becsültnél sokkal több a bot, vagyis a nem emberi felhasználó az oldalon. A lényeges értékcsökkenés (material adverse change) megállapításához ugyanis az amerikai bírósági gyakorlat szerint ennél komolyabb negatív változásokra volna szükség. Mindeközben Parag Agrawal, a Twitter nemrég kinevezett vezetője hosszasan taglalta, hogy a becsléseik helytállóak kell, hogy legyenek. Musk minderre egy kaki emojival reagált.
(Borítókép: Dimitrios Kambouris/Getty Images for The Met Museum/Vogue)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR