A gyémántokban található apró zárványok rendszerint egyetlen környezet lenyomatát őrzik. Itt viszont kettő, ráadásul egymásnak ellentmondó állapot (oxidált és redukált) fagyott egybe. Yaakov Weiss (Hebrew University) és kollégái először félretették a mintákat, de amikor újraelemezték őket, rájöttek, mi történhetett:
a zárványok a gyémántképző reakció közepét „fotózták le”.
A Nature Geoscience-ben bemutatott két minta 280–470 km mélyről származik, és elsőként igazolja, hogy gyémánt akkor is keletkezhet, amikor a karbonátos olvadékok a köpeny fémötvözeteivel reagálnak.
„Ez az oxidációs spektrum két széle” – mondja Weiss.
A kutatás szerint oxidált olvadékok a vártnál mélyebben is jelen vannak, így a gyémántokat a felszínre hozó kimberlitek eredete sem feltétlenül korlátozódik 300 km mélységre. Ez azért külön izgalmas, mert – ahogy Maya Kopylova (University of British Columbia) megjegyzi – 200 km-nél mélyebben eddig többnyire csak elméleti modellekre hagyatkoztunk. Most azonban a „lehetetlen” gyémántoknak hála kaptunk egy pillanatfelvételt ennél is mélyebbről – ráadásul egy ritka, átmeneti állapotról.
A zárványok azt is segíthetnek megmagyarázni, miért cserélődhet néha a szénatom nikkelre a gyémánt kristályrácsában.
(Kép: Yael Kempe és Yakov Weiss)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR