Elkezdődhet az eVTOL-os utazások kora, először kapott típusengedélyt egy pilóta nélküli légitaxi

2023 / 10 / 16 / Bobák Zsófia
Elkezdődhet az eVTOL-os utazások kora, először kapott típusengedélyt egy pilóta nélküli légitaxi
A kínai Ehang megkapta az ország hatóságaitól a típusengedélyt egy olyan eVTOL-ra, amivel pilóta nélkül szállítanak majd utasokat.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Ehang már évekkel ezelőtt jelentős lépéseket tett a légitaxis szolgáltatások beindítása felé: a gyáraikban megkezdték a járművek összeszerelését, tesztrepüléseket végeztek több országban is és áruszállítás céljából már kereskedelmi repüléseket is végezhetnek egy ideje, de csak pilóta által irányított járművekkel.

A cég október 13-ai bejelentése szerint most megszerezték a pilóta nélküli személyszállításhoz szükséges típusengedélyt is, ami az egyik általuk gyártott modellre, az EH216-S-re érvényes. Az engedélyt a Kínai Polgári Légügyi Hivatal adta ki, vagyis az országon belüli repülések számára jelent zöld utat, de a cég szerint világelsőnek számítanak az engedély megszerzésével a pilóta nélküli légi járműveket (UAV) légitaxi szolgáltatás céljából fejlesztő gyártók között. Bár hasonló engedélyre sok más cég is beadta már a kérelmét, de a hosszadalmas adminisztrációs folyamatok évekig is elhúzódhatnak, ezért a legtöbb vállalatnak még várnia kell és csak a tesztek terén léphetnek előre.

Az eVTOL-ok kereskedelmi célú működését megelőző engedélyekenk több típusa is létezik, ezért a légitaxi szolgáltatás nem fog azonnal megindulni az Ehang járműveivel sem, de fontos lépcsőfokot jelent. A típusengedély "demonstrálja, hogy a EH216-S-re modell kialakítása teljes mértékben eleget tesz a CAAC (Kínai Polgári Légügyi Hivatal) biztonsági követelményeinek és repülésre való alkalmassággal kapcsolatos elvárásainak és azt, hogy az EH216-S a kereskedelmi személyszállítási UAV műveletek kivitelezésére képesített" - az Ehang elmondása szerint.

Ahhoz, hogy egy leendő légitaxi megkapja a szükséges engedélyeket, számos teszten kell átmennie és a gyártócégnek többlépcsős folyamat során kell bizonyítania a jármű megbízhatóságát, az EH216-S esetében ez 40 000 tesztrepülést, a szerkezet anyagával, ellenállóképességével, tűzállóságával, a teljes rendszerének működőképességével kapcsolatos vizsgálatokat és a repülési teljesítményének felmérését jelentette.

A 16 elektromos motorral ellátott jármű maximális teherbírása 220 kilogramm és akkumulátora két óra alatt tölthető fel. Az eVTOL kétszemélyes, autonóm üzemmódban repül körülbelül 100 km/h-ás sebességgel, maximum 3000 kilométeres magasságban, de a hatótávja nem a legnagyobb, egy feltöltéssel mindössze 35 kilométert tud megtenni és 21 percet tud egyhuzamban a levegőben tölteni. Ez a teljesítmény városok közti szállításra nem teszi alkalmassá, de a városon belüli ingázás lehetőségét tudja biztosítani az utasok számára.

(Fotó: Ehang)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.