A repülő esernyő már nem csak a fantázia terméke, hanem valósággá vált egy DIY (csináld magad) projektnek köszönhetően, amelyet az I Build Stuff nevű YouTube csatorna tartalomgyártója mutatott be néhány héttel ezelőtt. Az esernyő, amelyet nem kell a nyelénél vagy fogantyújánál fogva tartani, hanem magától száll a magasban, igen hasznos és kényelmes kellék lehet egy-egy esős napon, rossz hír azonban, hogy az eszközből csak egy készült és az sem tökéletesen kiforrott változatban, vagyis arra a napra, amikor mindenki lebegő ernyőkkel a feje felett közlekedhet, még várni kell egy kicsit.
Az esernyő építése nem bizonyult olyan könnyű feladatnak, mint amire a feltaláló számított, bár a szerkezet alapja viszonylag egyszerű: egy drónszerű propelleres eszköz és egy nyelétől megszabadított esernyő kombinációja, de már a kettő megfelelő összeillesztése is akadályokba ütközhet, ha nem az optimális módon kapcsolódnak egymáshoz. A szerkezeti alapot 3D-nyomtatással készült szénszálas váz adja, amelyek végein találhatóak a meghajtást biztosító propellerek és ezen foglal helyet az ernyő. A vázon bújnak meg a motorok, az ESC (electronic speed controller, azaz sebességszabályozó) rendszer is, ami a motor sebességét határozza meg és a mikrokontroller, ami a stabilizálja az ernyő mozgását repülés közben. Ahogy az az eszköz készítéséről szóló videóban is látható, a stabilizálás nem ment minden probléma nélkül, de a hibaelhárítás után végül egy valóban használható repülő esernyő született, amit az ősrégi használati eszköz modern megtestesülésének lehet tekinteni.
A repülő ernyő azonban nem autonóm, hanem egy drónhoz illően kontrollerrel lehet irányítani, ami csökkenti az általa biztosított kényelmet, pedig egy ilyen kellék elsődleges hasznát az adná, ha lehetővé tenné a teljesen "érintésmentes" alkalmazást és felszabadítaná az ember kezeit, hogy nyugodtan és elázás nélkül lehessen telefonálni, táskát és szatyrokat cipelni vagy akár enni-inni, miközben esik az eső. A repülő esernyő építőjének ígérete szerint a prototípus utódja már rendelkezni fog kamerával és olyan rendszerrel, ami megoldja ezt a gondot, hogy az esernyő automatikusan követhesse a gazdáját mindenhova.
Nem ez volt az első eset, hogy valaki megpróbált önmagától működő esernyőt építeni vagy éppen drónt és esernyőt kombinálni egymással, de az I Build Stuff projekjének részletes dokumentálása segíthet abban, hogy egy kis munkával és kitartással akár otthon is elkészíthessük a saját verziónkat.
(Yankodesign Fotó: I Build Stuff)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR