Elkészült a Pentagon számára tervezett csendes kém drón

2022 / 03 / 13 / Bobák Zsófia
Elkészült a Pentagon számára tervezett csendes kém drón
A Whisper Aero a drónok egyik legzavaróbb jellemzőjét, az elektromos meghajtás zaját igyekszik kiküszöbölni.

A Whisper Aero cég a kifejezetten csendes pilóta nélküli járművek építésére szakosodott, a céljuk, hogy olyan halk drónokat hozzanak létre, amelyek hangja elviselhető a városi lakosok számára akkor is, ha a légitaxik megjelenése után nagyobb számmal lesznek majd jelen a légtérben a nagyobb eszközök is. A cég alapítója, egy korábbi NASA mérnök, Mark Moore idén nyáron fedte fel a Whisper Aero terveit a nagyközönség előtt, elmondása szerint a drónok jövőjének útjába állhat, ha túl hangosak a gépek és idegesítik, vagy megijesztik az embereket.

A cég ezért egy új típusú meghajtást tesztel, ami a propellerek, motorok és a vezérlőrendszer másfajta elrendezésén alapszik, és, bár a technológiáról első körben nem árultak el sokat a fejlesztők, az Aerospace American beszámolója szerint a befektetők, akik már élőben is hallhatták a Whisper suttogását, elégedettek voltak az eredménnyel, volt, aki egy mennyezeti ventilátor duruzsolásához hasonlította a hangot. A halk megoldások iránt pedig nem csak a légitaxi szolgáltatók érdeklődnek, hanem a Légierő is, akik 1,5 millió dollárral támogatják a fejlesztéseket.

A Pentagon számára készített extra csendes drón első animációit a héten mutatta be a cég - bár magát a kész Whisper Drone-t videón még nem lehetett látni, de Moore elmondása szerint a gépet már a levegőben is kipróbálták és rendszeresen tesztelik. A járművet megfigyelési, felderítési és hírszerzési feladatokra szánják, vagyis egyfajta kém drón válhat belőle, amit nagyban segít a halk működése. Két típusú változat is készül, a kisebb a megfigyelési tevékenységeket, a nagyobb katonai és kereskedelmi szállítási feladatokat végezhet. A Whisper Drone technológiájára alapozva pedig elkészül majd a Whisper Jet is, a vállalat elektromos repülőgépe, valamint a meghajtási rendszert a nagysebességű eVTOL-okban is alkalmazhatják a Légierő gépeiben.

A leendő légitaxik zajának csökkentésén más cégek is dolgoznak, köztük a Joby Aviation, amelynek vezérigazgatója, JoeBen Bevirt elmondta, a Jobyt azzal az elképzeléssel alapította, hogy igazán halk légi járműveket dobjanak piacra. A propellerek megfelelő elrendezésén kívül ezt a villanymotorok nyomatékának maximalizálásával érték el, aminek köszönhetően a propellerek teljesítménye megfelelő marad alacsony sebességű működésnél is. A cég gépei körülbelül 50 decibel, felszálláskor pedig maximum 65-70 decibel zajjal repülnek, ami pont beleillik egy átlagosan forgalmas város zajába.

(Flying Mag Fotó: Whisper Aero)

Működő drónt építettek Leonardo da Vinci több mint 500 éves vázlata alapján A Marylandi Egyetem egy diákja Da Vinci mai szemmel furcsa alakú légcsavardizájnját használta fel egy kvadkopter levegőbe emeléséhez, ráadásul egy nem várt aerodinamikai jelenség is segíti a drón repülését.


Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Két fiatal kutatónő példája bizonyítja, hogy az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) miként formálhatja a szakmai karriert és nyithat kapukat a nemzetközi sikerhez.
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Az Allee-ban már konkrétan leparkolt a jövő egy darabja, és még pózol is a kamerának.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.