A Jeff Bezos alapította Blue Origin vállalat új rakétája, a New Glenn ma reggel, magyar idő szerint 8 óra 3 perckor elindult első útjára a floridai Cape Canaveral Space Force Station indítóállásáról. A tesztet a Blue Origin eredetileg korábban tervezte megkezdeni, de különböző okok miatt, többek között a nem megfelelő időjárási körülmények és később egy vezeték bejegesedése folytán, a startot egyre halasztották, míg végül a mai napon minden készen állt az induláshoz.
A start után a rakéta útja a tervezett módon zajlott, a fokozatok a kellő időben szétváltak egymástól, majd a felső fokozat az út körülbelül 13. percében elérte a Föld körüli pályát. A New Glenn egyik nagy előnyét az adja, hogy első fokozata újrafelhasználható, vagyis képes rá, hogy a leválás után visszatérjen a kijelölt landolási helyre, majd újra szolgálatba állítsák, persze a kellő felkészítés után. A mostani teszt során ezt a fontos képességét nem sikerült demonstrálni, mivel a felső fokozat lekapcsolódása után néhány perccel megszűnt a kommunikáció a boosterrel, nem sokkal később pedig bejelentették, hogy az egység ereszkedés közben elveszett, és már nincs rá esély, hogy leszálljon a rá váró Jackelyn drónhajón.
A Blue Origin a New Glenn első repülését azonban így is sikerként könyvelte el, mivel bizonyították a hatalmas hordozórakéta működőképességét, valamint rengeteg adatot tudtak begyűjteni, aminek elemzésével a következő teszteket segítik majd. Az első fokozatot egyébként a cég munkatársai sajátos névvel látták el már jóval az első repülés előtt: a booster beceneve So You’re Telling Me There’s a Chance (Szóval azt mondod, van rá esély) volt - ezzel is jelezték, hogy valójában nem fűznek nagy reményeket a fokozat gond nélküli visszatérésének és landolásának kivitelezéséhez, hiszen, ahogy azt Dave Limp, a Blue Origin vezérigazgatója elmondta, senkinek sem sikerült eddig egy újrafelhasználható boostert épségben visszahozni az első próbálkozás során.
(Fotó: Blue Origin)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR