Elektromos autóként születhet újjá a Renault 4, Renault 5

2021 / 01 / 10 / Rácz Tamás
Elektromos autóként születhet újjá a Renault 4, Renault 5
A francia márka a múltbeli értékekre alapozva építi fel a jövőt a cég vezetőjének elképzelése szerint.

Luca de Meo autóipari topmenedzser a Renault-nál kezdte pályafutását, majd egy hatalmas kört lefutva a Toyota, a Fiat-csoport (Alfa, Fiat. Lancia, Abarth márkák) majd a Volkswagen-csoport (Audi, Seat, Cupra) érintésével tavaly januárban ismét visszatért a Renault-hoz, ahol a márka vezérigazgatója lett.

A cégvezető napokon belül bemutatja a márkával kapcsolatos stratégiai, hosszú távú elképzeléseit, melyet egy borzasztó szóviccel "Renaulution" néven meghirdetett rendezvényen prezentálnak a weben. A tervekből már most kiszivárgott annyi, hogy több más márkához hasonlóan a Renault is visszanyúl a múltba és elővesz néhány olyan legendát, amiket elektromos autóként újragondolva mutatnak be a mai közönségnek.

Az elektromos kis Renault-legendák elkészítésének ötlete a Fiat 500 és a Mini valamint a Citroën Mehari villamos hajtású újraértelmezése után igazán nem tűnik eredeti gondolatnak, pedig a márka már régóta játszik ezzel az elképzeléssel. 2011-ben meg is hirdettek egy dizájnpályázatot Renault 4Ever címmel a 4-es újragondolására.

Mindenesetre, bár a Renault ezt hivatalosan egyelőre nem erősítette meg, megbízható források (Automotive News) szerint a Renault 4 és Renault 5 modellek elektromos reinkarnációi kerülhetnek be a cég kínálatába. A választás logikus: az akkumulátoros villanyautók közül az európai piacon a kis városi modellek és a nagy, drága prémium utazóautók a sikeresek, a Renault-nak pedig elsősorban az előbbi kategóriában vannak nagy márkahagyományai.

Emellett a klasszikus, a szívnek kedves de aerodinamikailag általában korántsem optimális forma az elsősorban városi forgalomban használt kisautóknál nem rontja számottevően a hatótávot - a hosszabb utakra kitalált kocsiknál a nagyobb sebesség mellett sokkal fontosabb a talán kevésbé jellegzetes, viszont áramvonalas dizájn.


Egy dizájnterv a 2011-es Renault 4EVER pályázatról (David Obendorfer)

A 2019-es 4L e-Plein Air koncepció

A Citroen már megcsinálta: az e-Mehari a Bolloré technikájával gyártásba is került

A Fiat 500 elektromos változata már második generációjában is elkészült

A villamosítás természetesen a többi kategóriában is tovább halad majd, ezek között viszont az eddigieknél várhatóan nagyobb hangsúly kerül majd a sport-almárkára, az Alpine-ra. A mindössze egyetlen sportmodell kedvéért létrehozott brand állítólag három új elektromos típust is bemutat majd a közeljövőben.

A Renault első emberének tervei között a pletykák szerint különösen hangsúlyosan szerepel a budget-márkák, a Dacia és a Lada új pályára állítása, arculatuk megerősítése.

Ez is érdekelhet:

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.

2020: az év, amikor elkezdtük múzeumba küldeni a hagyományos benzines és dízel autókat Ez az év az autóiparban az elektromos mobilitásra való átállás meghirdetéséről szólt.

Az elektromos mobilitás vethet véget a SUV-mániának Amikor a hatótávolság és az energiahatékonyság kerül előtérbe, a divatot könnyen legyőzheti az észszerűség.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.