Luca de Meo autóipari topmenedzser a Renault-nál kezdte pályafutását, majd egy hatalmas kört lefutva a Toyota, a Fiat-csoport (Alfa, Fiat. Lancia, Abarth márkák) majd a Volkswagen-csoport (Audi, Seat, Cupra) érintésével tavaly januárban ismét visszatért a Renault-hoz, ahol a márka vezérigazgatója lett.
A cégvezető napokon belül bemutatja a márkával kapcsolatos stratégiai, hosszú távú elképzeléseit, melyet egy borzasztó szóviccel "Renaulution" néven meghirdetett rendezvényen prezentálnak a weben. A tervekből már most kiszivárgott annyi, hogy több más márkához hasonlóan a Renault is visszanyúl a múltba és elővesz néhány olyan legendát, amiket elektromos autóként újragondolva mutatnak be a mai közönségnek.
Az elektromos kis Renault-legendák elkészítésének ötlete a Fiat 500 és a Mini valamint a Citroën Mehari villamos hajtású újraértelmezése után igazán nem tűnik eredeti gondolatnak, pedig a márka már régóta játszik ezzel az elképzeléssel. 2011-ben meg is hirdettek egy dizájnpályázatot Renault 4Ever címmel a 4-es újragondolására.
Mindenesetre, bár a Renault ezt hivatalosan egyelőre nem erősítette meg, megbízható források (Automotive News) szerint a Renault 4 és Renault 5 modellek elektromos reinkarnációi kerülhetnek be a cég kínálatába. A választás logikus: az akkumulátoros villanyautók közül az európai piacon a kis városi modellek és a nagy, drága prémium utazóautók a sikeresek, a Renault-nak pedig elsősorban az előbbi kategóriában vannak nagy márkahagyományai.
Emellett a klasszikus, a szívnek kedves de aerodinamikailag általában korántsem optimális forma az elsősorban városi forgalomban használt kisautóknál nem rontja számottevően a hatótávot - a hosszabb utakra kitalált kocsiknál a nagyobb sebesség mellett sokkal fontosabb a talán kevésbé jellegzetes, viszont áramvonalas dizájn.
A villamosítás természetesen a többi kategóriában is tovább halad majd, ezek között viszont az eddigieknél várhatóan nagyobb hangsúly kerül majd a sport-almárkára, az Alpine-ra. A mindössze egyetlen sportmodell kedvéért létrehozott brand állítólag három új elektromos típust is bemutat majd a közeljövőben.
A Renault első emberének tervei között a pletykák szerint különösen hangsúlyosan szerepel a budget-márkák, a Dacia és a Lada új pályára állítása, arculatuk megerősítése.




Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR