Elárulták, hogy hány baleset érte a Google teljesen sofőr nélküli önvezető autóit

2023 / 03 / 02 / Pőcze Balázs
Elárulták, hogy hány baleset érte a Google teljesen sofőr nélküli önvezető autóit
A Google anyavállalata, az Alphabet alá tartozó Waymo önvezető autói már több mint egymillió mérföldet vezettek mindenféle emberi segítség nélkül, ezért a cég megosztotta, hogy ezalatt hány balesetben és egyéb "közúti eseményben" voltak érintettek.

A The Verge-ön olvasható hír szerint összesen húsz ilyen eset fordult elő, tizennyolc apróbb, és mindössze kettő súlyosabb, amelyeknél értesíteni kellett a hatóságokat. Személyi sérülés egyik esetben sem történt. Az előbbi kategóriába tartoznak az olyan balesetek, mint amikor egy álló Waymóba beletolat egy épp kiálló autó, vagy amikor egy közlekedési táblát nekifúj a szél a járműnek. Komolyabb balesetnek jellemzően az számít, amikor két autó is érintett, és legalább az egyiket el kell vontatni a helyszínről. Az említett két ütközésből az egyiknél például egy sofőr mobilozás közben belegurult a pirosnál várakozó Waymóba. A cég korábban is közölt hasonló statisztikákat, amelyekről a Rakétán is beszámoltunk, de akkor még lehetősége volt az úgynevezett "biztonsági sofőrnek", hogy közbeavatkozzon, és erre többtucat esetben szükség is volt.

Eltérő paradigmák

Miközben más autógyártók, például a Tesla vagy a Mercedes lépésről lépésre közelítenek a teljes önvezetés felé, vagyis egyre magasabb szintű, egyre több helyzetben vezetni képes rendszereket fejlesztenek, a Waymo más filozófia mentén gondolkodik: rögtön a négyes szintű, vagyis teljesen autonóm működést vették célba. Korábbi vezérigazgatójuk, John Krafcik azt nyilatkozta, hogy "nem versenytársunk a Tesla. Mi egy teljesen autonóm technológiát készítünk. Ők egy olyan autógyártó, akik egy remek vezetéstámogató rendszert fejlesztenek.". Jelenleg a kaliforniai San Franciscóban és környékén, Los Angelesben, illetve az arizonai Phoenixben vannak az utakon az autóik, vagyis fontos kiemelni, hogy a statisztikák az önvezető járműveknek alapvetően kedvező időjárási viszonyok közt születtek. Az sem elhanyagolható tény, hogy még nem született valódi, objektív összehasonlítási keretrendszer az emberi és a gépi sofőrök teljesítményének összevetésére.

Ezzel együtt figyelemreméltó, hogy míg az amerikai autóklub, az AAA korábbi adatai alapján bizonyos korcsoportokban akár tizennégy bejelentett baleset is történhet a sofőrökkel egymillió mérföldenként, addig a Waymónál ez a szám sokkal alacsonyabb, és emberi sérülés egy esetben sem történt. Évente több mint egymillióan halnak meg világszerte közúti balesetekben.

(Borítókép: Waymo)

Újabb városban indulhat el a Waymo sofőr nélküli taxiszolgáltatása A Crusie után az Alphabet leányvállalata is megkapta az engedélyt, hogy San Franciscóban biztonsági sofőr nélkül üzemeltethessenek fizetős önvezető taxikat.


Nem hallatszik, ahogyan az “új Concorde” hangrobbanást okoz
Nem hallatszik, ahogyan az “új Concorde” hangrobbanást okoz
A Boom Supersonic szuperszonikus gépének tesztje közben újra bebizonyosodott, hogy a hanghatár átlépése közben létrejövő hangrobbanást nem lehet a földön hangrobbanásként észlelni.
A legújabb kínai technológia képes érzékelni az amerikai lopakodó tengeralattjárókat is
A legújabb kínai technológia képes érzékelni az amerikai lopakodó tengeralattjárókat is
A mágneses nyomon követés elől nincs menekvés, ráadásul Kína egyre inkább integrálja más technológiákkal is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.