Egyre valószínűbb, hogy nem a Tesla lesz az elektromos pickupok királya

2022 / 01 / 15 / Bobák Áron
Egyre valószínűbb, hogy nem a Tesla lesz az elektromos pickupok királya
A Cybertruck gyártásának kezdetét a hírek szerint ismét elhalasztják, így az Amerikában rendkívül népszerű kategóriában a Tesla jókora lépéshátrányba kerülhet az egyre csak gyarapodó konkurenciával szemben.

Bár a Tesla állítólag már december folyamán eltüntette a Cybertruck oldaláról a gyártás kezdetét jelölő 2022-es évszámot, az erről szóló hírt csak csütörtökön kapta fel a média. A Reutersnek később egy névtelenséget kérő forrásból azt is sikerült megerősítenie, hogy Elon Musk vállalata valóban elhalasztotta a gyártás kezdetét, így az első Cybertruckok 2022 vége helyett csak 2023 márciusában fognak legördülni a texasi üzem gyártósoráról.

Bár Musk korábban az ellátási lánc akadozásait jelölte meg a csúszás első számú okaként, a Reuters azt is megtudta, hogy a halasztás oka részben arra vezethető vissza, hogy a Tesla némileg áttervezi a terepjárót, amire azért lehet szükség, mert a Rivian, a General Motors, a Ford és a Chevrolet hasonló típusú autóinak megjelenésével a Cybertruck érzésük szerint már nem elég vonzó a vásárlók szemében.

Amerikát elárasztják az elektromos pickupok Az amerikai autópiac három vezető modellje három pickup. Nem csoda, hogy ott mindenki ebből a tortából akar kiharapni egy darabot az elektromos átmenet zűrzavarában.

Amikor Elon Musk 2019 novemberében bemutatta a Tesla Cybertruckot, még úgy tűnt, hogy a gyártó az elektromos pickupok piacát is ugyanolyan magabiztosan uralhatja, ahogy teszi azt a luxusszedánok és SUV-ok esetében már hosszú évek óta. Bár a törhetetlennek beharangozott ablaküveg a bemutatón azonnal betört, ez is leginkább arra volt jó, hogy még több reklámot generáljon az új modellnek, ami az egyedi formatervével egyébként is szinte azonnal klasszikussá vált.

A viharfelhők tavaly augusztusban kezdtek el gyülekezni a Tesla háza táján, amikor a gyártó bejelentette, hogy a gyártást az eredetileg tervezett 2021 helyett csak egy évvel később kezdik meg, amivel az is biztossá vált, hogy nem a Cybertruck lesz az első elektromos pickup a piacon. A dicsőség végül a szinte a semmiből felbukkanó Riviant illette meg, akik ősszel elkezdték kiszállítani az első R1T nevű terepjáróikat, éppen megelőzve a General Motors Hummer EV-jét, amelyből az első darabokat karácsony környékén kapták kézhez a megrendelőik.

A Teslának ez még nem lett volna igazán ok az aggodalomra, hiszen a Rivian a gyártás felskálázásának kihívásai miatt nem számíthat arra, hogy az első évben százezres nagyságrendben fogják eladni a terepjárójukat, a Hummer EV-nek pedig már csak a száztízezer dollár feletti indulóára miatt sincs igazán esélye rá, hogy népautóvá váljon. 2022-ben és 2023 elején viszont érkezik a piacra két új versenyző is, mégpedig éppen azok a gyártók, akik az elmúlt évtizedekben a legnagyobb számban értékesítik az USA-ban verhetetlen népszerűségnek örvendő pickupokat: a Chevrolet a január elején megrendezett CES elektronikai kiállításon mutatta be a Silverado elektromos változatát, míg a Ford idén tavasszal már meg is kezdi az F-150 Lightning gyártását, amit sokan már a megjelenése előtt elkönyveltek az elektromos terepjárók bajnokának. Nem véletlenül, hiszen az F-150 immár csaknem negyven éve a legnagyobb darabszámban eladott autó a tengerentúlon, a legfrissebb hírek szerint pedig a Lightningra már a megjelenése előtt több mint 160 ezer előrendelést adtak le.

Bár a Cybertruckra a hírek szerint ennél is nagyságrendekkel több, mintegy egymillió előrendelés érkezett, ez nem sokat jelent, hiszen a megrendelőknek csupán száz dollár előleget kellett befizetniük, amit bármikor vissza is igényelhetnek. Sokan most attól tartanak, hogy pontosan ez fog történni, vagyis a vásárlók a végtelen várakozást megunva inkább átpártolnak a konkurenciához. A bizonytalanságot a Tesla részvényárfolyama is megérezte, ami a hír csütörtöki kipattanását követően jelentősen esett, igaz, a pénteki zárás előtt már ismét felfelé araszolt.

A Teslának amiatt azért továbbra sem kell aggódnia, hogy a halogatás miatt teljesen kiszorulnak a piacról. A belső égésű motoros pickupokból csak az USA-ban több millió darabot adnak el minden évben, miközben az első években a Ford is mindössze 150 ezer darab F-150 Ligtning gyártását tervezi éves szinten. Az viszont egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Cybertruck története nem az a diadalmenet lesz, amilyen a Model 3-é vagy a Model Y-é volt, és története során első alkalommal most a Teslának kell majd kapaszkodnia, ha utol akarják érni a konkurenciát.

(Fotó: Kruzat/Wikimedia Commons/CC-BY-SA 4.0, Bill Pugliano/Getty Images)

Elon Musk szerint van rá esély, hogy megbukik a Cybertruck A milliárdos azonban ezt sem bánná, annyira imádja ezt a kocsit.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.